کاشت مو به روش SUT + چند نکته مهم قبل از کاشت مو
 کاشت مو در بین افرادی که دچار ریزش مو هستند، به ویژه مردان، محبوبیت زیادی پیدا کرده است که در ادامه به بررسی کاشت مو sut و چند نکته مهم می پردازیم

کاشت مو SUT

کاشت مو به روش SUT یک روش جدید است که در آن 14 هزار تار موی واقعی کاشته می شود، یعنی 3 برابر روش های قدیمی. این روش بدون خونریزی و بیهوشی انجام می شود. خط رویش مو طبیعی است و تراکم موها نیز بسیار بالاست.

یکی از مهم ترین برتری های کاشت مو به روش sut این است که این روش بدون خونریزی و درد انجام می شود، بدون اینکه هیچ گونه اسکاری در بخش برداشت و همچنین بخش موهای پیوندی مشاهده شود. به علاوه 14 هزار تار مو در یک جلسه انجام می شود و اتلاف وقت و خستگی بیمار مشاهده نمی شود.

در روش sut میزان آسیب به فولیکول های برداشت شده به حداقل می رسد، زیرا در یک فرایند برداشت و فریز کردن فولیکول های موی شخص سالم مانده و به صورت خیلی ظریف و با دقت بالا در محل مورد نیاز پیوند داده  می شود. به علاوه تمام مراحل برداشت گرافت ها با دستگاه انجام می شود. پس از کاشت مو، موها به وسیله لیزر تحریک شده و رشد موها اتفاق می افتد.

به هرحال هر عملی با عوارضی همراه است. قبل از انجام عمل کاشت مو بهتر است نکاتی را مد نظر بگیرید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.


قبل از کاشت مو

عمل کاشت مو تصمیم بزرگی است که برخی افراد می گیرند. اهمیت این تصمیم بنا به دلایلی است، از جمله : هزینه مربوط به کاشت مو که بسیار بالاست، نتیجه مورد نظر، یک کاشت موی بد می تواند تاثیرات طولانی مدت روحی و جسمی بر روی فرد داشته باشد. به علاوه کاشت مو به هر روشی که انجام شود نوعی جراحی محسوب می شود که بسته به نوع روش کاشت مو جراحی انجام می شود. با دانستن تمام این موارد قبل از انجام کاشت مو نکات زیر را نیز مد نظر بگیرید.


آیا به کاشت مو احتیاج دارید؟

کاشت مو,کاشت مو به روش SUT,ریزش مو

کاشت مو برای هیچکس یک جراحی ضروری نیست و این عمل یک جراحی انتخابی است. اگر ریزش مو باعث نگرانی شما شده با متخصص صحبت کنید. گزینه های درمانی زیادی وجود دارد که با توجه به علت و شدت ریزش مو روش درمانی مورد نظر انتخاب می شود.


علت ریزش مو چیست؟

ریزش مو دلایل زیادی دارد که در اکثریت مردها ریزش مو علت ارثی دارد. جراحی و کاشت مو یک روش درمانی دائمی برای مردانی است که دچار کچلی یا ریزش موی ارثی هستند.


چند سال دارید؟

لازم است الگوی ریزش مو قبل از جراحی تعیین شود. در مورد مردان کمتر از 25 سال معمولا در ابتدا درمان پزشکی پیشنهاد می شود که گاهی موثر است.

عامل مهم دیگر در مورد ارتباط سن و سال و کاشت مو این است که سن و سال فرد چگونه بر روی طراحی کاشت مو تاثیر می گذارد. فردی که دارای الگوی مردانه کچلی یا ریزش مو است، تا آخر عمر ریزش موهای طبیعی خود را تجربه خواهد کرد. بنابراین زمان طراحی خط رویش طبیعی مو بسیار مهم است.


هزینه جراحی

کاشت مو,کاشت مو به روش sut

هزینه جراحی و کاشت مو نیز باید در نظر گرفته شود. کاشت مو به هر روشی که انجام شود هزینه بالایی را در بر می گیرد چرا که تعداد متخصصینی که کاشت مو را انجام می دهند زیاد هستند، به علاوه در برخی روش ها کاشت مو طی چند جلسه انجام می شود. بنابراین هزینه کاشت مو عامل مهمی است که بر روی تصمیم گیری شما تاثیر می گذارد.


تجربه و مهارت متخصصین

مهارت و تخصص پزشکی که عمل کاشت مو را انجام می دهد در فرایند جراحی و میزان موفقیت نهایی تاثیر مستقیم دارد. میزان زخمی که در ناحیه جراحی و محل پیوند به جا می ماند با توانایی بدن در بهبود زخم ها، تکنیک استفاده شده برای برداشت گراف ها و مهارت جراحی ارتباط مستقیم دارد.


نوع جراحی کاشت مو

روش های کاشت مو مختلف هستند. این روش ها عبارتند از FUT، FUE و SUT. برای انتخاب بهترین روش لازم است با چند جراح مشورت کنید و مناسب ترین روش کاشت مو را برای خود پیدا کنید.


خطرات و پیامدهای جراحی

کاشت مو,کاشت مو به روش sut

کاشت مو یک روش کاملا بی خطر است که پیامدهای خاصی در پی ندارد. بهتر است قبل از انجام جراحی در مورد خطرات و پیامدهای روش انتخابی تحقیق کنید.


چند وقت بعد از جراحی می توان به انجام کارهای روزمره پرداخت

بسته به نوع فرایند کاشت مو و چگونگی عملکرد متخصص می توانید تا چند روز بعد از جراحی به فعالیت های معمول خود بپردازید. اغلب بیماران 3 روز بعد از کاشت مو فعالیت های معمول روزانه خود را شروع می کنند. به هرحال جراح زمان مناسب را تعیین می کند.


میزان موفقیت کاشت مو

در افراد غیر سیگاری 95 تا 98 درصد گراف ها به طور موفقیت آمیز و مانند موهای طبیعی رشد می کنند.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاشت مو و پاسخ به مهم ترین سوالات مربوط به کاشت

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاشت مو و آنچه باید در مورد روش کاشت مو بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تصورات غلط در رابطه با کاشت موی طبيعی و نتايج آن (2)

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 3 باور غلط درباره کاشت مو


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ