درمان کک و مک با لیزر حقیقت دارد؟
 کک و مک یک مشکل پوستی است که تصور می شود با استفاده از لیزر می توان آن را برطرف کرد. در این مطلب صحبت های یک متخصص پوست را در این باره مطالعه می کنیم

 درمان کک و مک با لیزر امکان پذیر است؟

فرهاد مستوفی، متخصص پوست و مو، درباره کک و مک و راه‌های درمان آن گفت: کک و مک یک عارضه پوستی است که به صورت ژنتیکی به افراد منتقل می‌شود و بدون هیچ‌گونه درد و عارضه جانبی است.

کک و مک به صورت دانه‌های ریز و درشت قهوه‌ای رنگ روی پوست افراد ظاهر می‌شود که بیشتر نواحی روی بینی و گونه‌ها را درگیر می‌کند و به صورت پراکنده در ناحیه پیشانی و چانه نیز دیده می‌شود. بر خلاف برخی از تبلیغاتی که در جامعه برای درمان کک و مک صورت می‌گیرد باید گفت این مساله درمان ندارد و افراد باید تا پایان عمر با آن زندگی کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کک و مک صورت را چگونه درمان کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دارویی گیاهی علیه کک و مک

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان های خانگی برای از بین بردن کک و مک

بیشتر بدانید : فواید آلوئه ورا برای پوست

تعداد دانه‌ها و رنگ‌های کک و مک در فصول گرم و تابستان افزایش پیدا می‌کند، بر اساس نوع ژنی که به فرد منتقل شده ممکن است در فصل گرما حتی به تعداد کک و مک‌ها نیز افزوده شود که این جای نگرانی ندارد و با کاهش دما و اشعه تابش نور خورشید کمرنگ و بهبود نسبی می‌یابد.

کک و مک,درمان کک و مک

به افرادی که دچار کک و مک هستند توصیه می‌شود در فصل گرم سال برای محافظت از پوست و جلوگیری از بروز دانه‌های کک و مک روی صورت از کلاه و سایه‌بان‌های نقاب‌دار و کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند و تا حد امکان از تردد در معرض نور خورشید و ساعات اوج تابش نور آفتاب خودداری کنند.

درباره تبلیغات صورت گرفته مبنی‌بر درمان دائمی کک و مک با لیزر باید گفت چنین تبلیغاتی هیچ پشتوانه علمی ندارد و صرفا برای جذب مشتری انجام می‌شود، ‌البته ممکن است بعضی به صورت موقت به کمک لیزر بتواند از شر دانه‌های قهوه‌ای تیره روی پوست خلاص شود اما این امر دائمی نیست و با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب تشدید می‌شود.


بیشتر بدانید : سفت کردن پوست صورت با این ماسک های خانگی

بیشتر بدانید : یک کرم دست ساز برای رفع تمام ترک های پوستی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کک و مک درمان دارد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین درمان کک و مک



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : ana.ir