شادابی پوست با حذف لبنیات از رژیم غذایی
 اگر برای حذف مواد غذایی مانند شیر و پنیر از رژیم غذایی خود مصمم هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که نتایج این تغییر یک شبه در پوست نمایان نمی شوند

تاثیر حذف لبنیات بر شادابی پوست

مشکلات پوستی می توانند اثر منفی چشمگیری بر زیبایی ظاهری انسان داشته باشند و بر همین اساس بسیاری از ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا این مشکلات را رفع کرده و از پوست خود به بهترین شکل محافظت کنیم.

در شرایطی که محصولات موضعی مختلف و روش های درمانی مبتنی بر لیزر در دسترس ما قرار دارند، به نظر می رسد یک تغییر در رژیم غذایی نیز می تواند به بهبود شرایط پوست کمک کند. مشخص شده است که حذف لبنیات از رژیم غذایی می تواند به طور بالقوه در بهبود آکنه و بازگشت درخشش پوست تاثیرگذار باشد.

به گفته ساریکا اسنل، متخصص پوست، قطع مصرف محصولاتی مانند شیر، پنیر، و بستنی روشی خوب برای بهبود شرایط پوست است. کنار گذاشتن لبنیات به بهبود بافت و رنگ پوست و آکنه کمک می کند.

در این میان، بزرگترین عامل تحریک کننده در گروه غذایی لبنیات شیر بدون چربی (Skim Milk) است. پروتئین وی که در شیر بدون چربی وجود دارد، یک ماده پیش التهابی بوده و می تواند به بروز التهاب منجر شود که این شرایط ممکن است خود را در قالب آکنه و روزاسه نشان دهد. به گفته اسنل، جدا از پروتئین وی، شیر بدون چربی گاهی اوقات حاوی هورمون های مساله ساز نیز است که می تواند موجب افت شرایط پوست شود.

همچنین، شیر گاو نیز حاوی هورمون هایی است که می تواند به آکنه و التهاب منجر شود.


قندهای افزوده در شیر بدون چربی می توانند به بروز آکنه منجر شوندشیر قهوه


به گفته آونی شاه، متخصص پوست، افرون بر پروتئین و هورمون هایی که در شیر بدون چربی یافت می شوند، محتوای قند این محصول نیز می تواند موجب بروز مشکلات پوستی شود. شیر بدون چربی در واقع دارای قند بیشتری نسبت به شیر کامل است.

افزایش محتوای قند به شاخص گلیسمی بالاتر منجر می شود. مصرف مواد غذایی دارای این ویژگی می تواند به بروز آکنه منجر شود، از این رو پرهیز از شیر بدون چربی باید به کنترل این شرایط کمک کند.

اگرچه شیر بدون چربی مقصر بزرگ در رابطه با مشکلات پوستی محسوب می شود، اما هر دو متخصص پوست در این زمینه توافق دارند که حذف لبنیات از رژیم غذایی می تواند به واقع در بهبود شرایط پوست و چهره انسان موثر باشد.

نتایج یک مطالعه نشان داده است خطر ابتلا به آکنه برای افرادی که به طور منظم قندهای افزوده مصرف می کردند 30 درصد بیشتر بوده، در شرایطی که میزان خطر برای افرادی که به طور منظم شیرینی و کیک مصرف می کردند 20 درصد بیشتر بود.


یک شبه شاهد نتایج قطع مصرف لبنتیات روی پوست نخواهید بود

اگر برای حذف مواد غذایی مانند شیر و پنیر از رژیم غذایی خود مصمم هستید، باید به این نکته توجه داشته باشید که نتایج این تغییر یک شبه در پوست نمایان نمی شوند. به گفته ساریکا اسنل، تقریبا دو تا سه هفته زمان نیاز است تا بهبود شرایط پوست پس از قطع مصرف لبنیات مشاهده شود. صبر عاملی کلیدی برای هر روش درمانی مرتبط با پوست است و کنار گذاشتن لبنیات نیز از این مساله مستثنی نیست.

توجه داشته باشید که جایگزین های گیاهی بسیاری برای مواد غذایی و نوشیدنی های لبنی مورد علاقه شما وجود دارند.

بیشتر بدانید : لبنیات برای چه كسانی ضرر دارد؟

بیشتر بدانید : بعد از حذف لبنیات از رژیم غذایی تان این 5 اتفاق در بدن تان رخ می دهد

بیشتر بدانید : آنچه درباره لبنیات نمی دانید


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :asriran.ir