PH شامپو مناسب باید در چه حد باشد تا به موها آسیب نرسد؟
 انتخاب شامپوی مناسب یکی از مهم ترین مسائلی است که نقش مهمی در مراقبت از مو دارد. در این مطلب به نکات مهمی در مورد pH شامپو بیان می شود

  PH شامپوی مناسب

استفاده از یک شامپو با PH مناسب می‌تواند راهی برای جلوگیری از ریزش مو باشد. یک شامپو باید چربی پوست را از بین ببرد و در عین حال ساقه مو را خشک و شکننده نکند.برهمین اساس PH شامپو برای هرموباید متفاوت باشد. به طور کلی PH پوست سر اسیدی و بین 5 تا 5.5 است و PH شامپوها معمولا قلیایی بوده و بالای 7 است.یک شامپو با PH 5.5، چربی پوست سر را از بین نمی‌برد و به میزان چرب بودن پوست، PH شامپو باید بیشتر باشد. هر شخص با توجه به شرایط مو و پوست خود باید شامپویی با PH مناسب انتخاب کند.

  بیشتر بدانید : بهترین نوع شامپو برای موی شما کدام است؟

بیشتر بدانید : مو|نوع مو, انتخاب شامپو, شستشوی مو


موهایم شوره و به تازگی ریزش هم دارد.آیا شوره باعث ریزش شده است؟
مو,شانه زدن مو

شوره سر نوعی قارچ است که روی پوست سر رشد کرده و موجب ملتهب شدن پوست و ریزش مو می‌شود. این نوع بیماری سر نیز باید جدی گرفته شود و با استفاده از شامپوهای ضدشوره از این موضوع جلوگیری کرد.

معمولا استفاده از شامپوهایی که حاوی نرم کننده هستند، برای موها مفید است؛ چرا که این نرم کننده‌ها طبیعی هستند مانند آلوئه ورا، انبه یا روغن زیتون یا پروتئین هیدرولیز شده. این نرم کننده‌ها با نفوذ به کوتیکول مو، حالتی طبیعی به مو می‌دهد و از ایجاد الکتریسیته و شکنندگی موها (که باعث ریزش مو می‌شود) جلوگیری می‌کند. در استفاده از نرم کننده‌ها لازم است توجه داشته باشیم که نباید مدت زیادی روی مو بمانند؛ چرا که با نفوذ بیش از حد در کوتیکول، باعث کدر شدن تدریجی موها و در نتیجه سخت‌تر شدن شست وشوی موها می‌شود.


بیشتر بدانید : مراقبت های مختلف از موهای خشک،معمولی و چرب

بیشتر بدانید : شامپو رفع سفیدی مو واقعیت دارد؟

بیشتر بدانید : شامپوی خشک چیست؟ مزایا و معایب آن

بیشتر بدانید : درمان ساده شوره سر با طب سنتی

بیشتر بدانید : 6 نکته برای درمان سریع شوره سر


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com