گوشه لب و بینی ام زیاد تبخال می زند. راه‌های درمان آن چیست؟
 بروز تبخال در اطراف بینی و لب مشکلی است که برخی افراد زیاد به آن دچار می شوند، اگر از دسته افرادی هستید که زیاد تبخال می زنید در این مطلب علت تبخال زدن و دارویی موثر برای رفع آن معرفی می شود

 دارویی موثر برای درمان تب خال

تبخال، یک بیماری پوستی است که عامل آن ویروس تبخال است؛ این ویروس و اختلال پوستی ممکن است در هر جایی از پوست ظاهر شود اما دربیشتر موارد دراطراف دهان دیده می‌شود.

در مجموع، شیوع این اختلال مشخص نیست اما بروز آن بین زن و مرد برابر است و در بیشتر موارد در سنین ۲۰ تا۴۰ سال ظاهر می‌شود. درمان‌های متفاوتی برای این اختلال معرفی شده اما اصلی ترین آن‌ها داروی ضد ویروس است؛ معمولا از آسیکلوویر برای درمان استفاده می‌شود که هم به صورت پماد و هم به صورت خوراکی در دسترس است.

تبخال,تبخال زدن

استفاده از قرص آسیکلوویر  به خصوص در چند روز اول بروز این اختلال، بسیار موثر است؛ در افرادی که زیاد تب خال می زنند، برای پیشگیری از حملات دوباره، قرص‌ها به صورت مرتب و طولانی مدت تجویز می‌شود اما یک یا دو بار تب خال زدن در سال مهم نیست.

استفاده از پماد فقط اگر در چند ساعت اول بروز آفت استفاده شود، موثر خواهد بود در غیر این صورت تاثیر چندانی بر بهبود آن ندارد. از آن جا که این بیماری یک اختلال ویروسی است می‌توان آن را در دسته بیماری‌های مسری قرار داد؛ انتقال آن هم از طریق تماس پوستی مستقیم  و هم تماس با وسایل امکان پذیر است.


بیشتر بدانید : چگونه می توان از ابتلا به تبخال جلوگیری کرد؟

بیشتر بدانید : خوراکی های مفید برای درمان تبخال

بیشتر بدانید : درمان سریع تبخال با چند روش خانگی

بیشتر بدانید : علت تبخال زدن چیست؟ + جلوگیری از تبخال


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com