کمبود کدام مکمل ها باعث ریزش مو می شود؟
 ریزش مو مسئله ای است که هر از گاهی برخی خانم ها را نگران می کند، اما با شناخت علت ریزش مو می توان ریزش مو را درمان کرد و از آن پیشگیری کرد

علت ریزش مو با وجود رژیم غذایی مناسب چیست؟

ریزش موعلل متفاوتی دارد مانند استرس، کمبود شدید مواد معدنی و ویتامینی، بالا بودن هورمون‌های جنسی مردانه، مقاومت به انسولین، رعایت نکردن اصول مناسب شست‌وشو، استفاده نکردن از صابون و شامپو با pH مناسب و... . تغذیه و رژیم بد تنها روی تخلیه مواد ویتامینی و مواد معدنی تاثیر نمی‌گذارد بلکه ممکن است از طریق به هم‌زدن موازنه حساسیت و مقاومت به انسولین و به هم‌زدن موازنه هورمون‌های جنسی مردانه و زنانه، موجب تشدید ریزش مو شود.

رژیم‌های غذایی که متعادل و متوازن طراحی نشده باشند موجب کاهش ذخایر مواد معدنی مهم مانند آهن، سلنیوم، روی،‌ مس و ویتامین بیوتین و دیگر ویتامین‌های گروه B می‌شوند. ما در رژیم‌های مدرن، از غذاهای سرشار از سلنیم و بیوتین (نظیر انواع جوانه‌ها) برای پیشگیری از ریزش مو استفاده می‌کنیم.فندق منبع غنی از مس است و کمک موثری به رشد مو می‌کند.برای مثال، برخی افراد خودسرانه از مکمل روی استفاده می‌کنند غافل از این که علت ریزش موی‌شان، ممکن است کمبود آهن باشد. در نتیجه، مصرف مکمل روی در چنین شرایطی موجب تشدید ریزش مو می‌شود! یا این که مصرف مکمل B6-سیستین در شرایطی که علت ریزش مو، بالا بودن هورمون جنسی مردانه یا بالا بودن مقاومت به انسولین باشد، هیچ سودی ندارد!

ریزش مو

این مثال ها نشان می دهد تا زمانی که علت زمینه‌ساز ریزش مو معلوم نشده است، نمی‌توان با مصرف تقلیدی مکمل‌ها یا برخی مواد غذایی، ‌فرصت طلایی را از دست داد بلکه باید با مشورت یک متخصص تغذیه،‌ علت زمینه‌ساز مشخص شود، آن‌گاه اگر لازم باشد مکمل یا مواد غذایی مورد نیاز تجویز می‌شود.


بیشتر بدانید : علت اصلی ریزش مو چیست و برای جلوگیری از ریزش مو چه کنیم؟

بیشتر بدانید : شایع‌ترین علل ریزش مو در خانم‌ها و درمان آن

بیشتر بدانید : علت و راه های درمان ریزش مو


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com