چطور از شر جوش و آکنه پشت خلاص شویم
 آکنه پشت متفاوت از آکنه صورت است بنابراین روش های درمان متفاوتی هم دارد

درمان جوش و آکنه پشت

خیلی از ما ها آکنه پشت را تجربه کرده ایم . اگر مبتلا به جوش و آکنه پشت شده اید مسملا زمانی که می خواهید لباس پش باز بپوشید متوجه آزار دهنده بودن آن ها شده اید. ولی چطور باید از شر جوش و آکنه پشت خلاص شد؟

در این مقاله داروها و راهکارهایی را به شما پیشنهاد می دهیم تا آکنه پشت را از بین ببرید. آکنه پشت متفاوت از آکنه صورت است بنابراین روش های درمان متفاوتی هم دارد.

بیشتر بدانید : جوش نزن تا جوش نزنی!!(علل،پیشگیری،درمان)

بیشتر بدانید : راه حلی اعجاب آور برای درمان آکنه


چگونه از آکنه پشت پیشگیری کنیم

دلایل مختلفی برای ایجاد آکنه پشت وجود دارد از جمله چربی پست، جمع شدن سلول های مرده، باکتری و کثیفی که در طول روز روی پوست می نشینند که در نهایت منجر به جوش زدن پشت می شوند.

آکنه پشت معمولا دردناک تر از آکنه صورت است و از بین بردنش مشکل تر است و هیچ ارتباطی با سن ندارد.


اطمینان حاصل کنید که پشتتان را به خوبی تمیز می کنید

در طول حمام باید توجه ویژه ای به پشتتان داشته باشید و مطمئن شوید که خوب تمیز شده. به هیچ عنوان برای شستن پشت از اسفنج استفاده نکنید چون باکتری های زیادی در خود جمع کرده و وضعیت را بدتر می کند. بهتر است از لیف برای شستن پشت استافده کنید یا از اسکراب های خانگی. صابون آنتی باکتریال خفیف هم می تواند به شما کمک کند.

بهتر است از صابون های معطر استفاده نکنید.

بعد از تمرین ورزشی یا عرق کردن زیاد هر چه سریعتر دوش بگیرید.


لایه برداری برای درمان آکنه پشت

back-acne-.jpg

شما باید حداقل یک بار در هفته با لایه برداری پوست سلول های مرده را حذف کنید. یک کرم لایه بردار مناسب برای پشت می تواند ترکیب ماست و آبلیمو باشد.

ماست حاوی اسید لاکتیک است که برای لایه برداری شیمیایی استفاده می شود و آبلیمو می تواند چربی اضافه جمع شده روی سطح پوست را تمیز کند.

نصف لیوان ماست کم چرب را با 3 قاشق غذاخوری آبلیمو و یک چهارم لیوان آرد مخلوط نمایید. این ترکیب را 15 دقیق روی پشت بگذارید بماند سپس با آب گرم بشویید.

نمک و شکر قهوه ای هم برای لایه برداری پشت مفیدند. می توانید با حرکات دورانی و کشیدن این مواد به پوست لایه برداری را انجام دهید.


سایر داروها برای درمان  آکنه پشت

روغن درخت چای . یک ضد عفونی کننده موثر طبیعی برای درمان آکنه است. رنگ ان سفید مایل به زرد است و بوی بسیار خاصی دارد. پنبه ای را به روغن درخت چای آغشته کرده و روی آکنه ها بکشید.

محلول کلیندامایسین . محلول کلیندا مایسین یک آنتی بیوتیک کنترل کننده آکنه است می توانید روزی دو بار آن را روی پنه زده و روی آکنه های پشتتان بکشید.

عسل . کشیدن عسل هم روی آکنه های پشت به بهبود سریعتر آن ها کمک می کند.

پوشیدن لباس راحت . لباس های چسبان آکنه را افزایش می دهند.

دور نگه داشتن مو از پشت . موهای بلند می توانند چربی و کثیفی بیشتری به پوست پشت برسانند و شروع آکنه را افزایش دهند. از تماس موها با پوست پشت به خصوص زمانی که عرق کرده اید اجتناب کنید.


رژیم غذایی سالم برای درمان آکنه پشت

یک رژیم غذایی ناسالم می تواند بدن شما را مستعد آکنه کنید. تحقیقات نشان داده اند غذاهایی که باعث می شوند قند خونتان به سرعت بالا برود آکنه را بدتر می کنند مثل نان سفید، پاستا، برنج سفید و سیب زمینی سفید. به رژیم غذایی خود سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و پروتئین بدون چربی را اضافه کنید.

بیشتر بدانید : جوش های کمر و شانه نشانه چیست؟

بیشتر بدانید : 5 علت شایع جوش در بدن و راه حل درمان آنها



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ