موها را چطور برس بکشیم که آسیب نبینند؟
اکثر ما عادت داریم برای مرتب کردن و شانه زدن موها از برس استفاده می کنیم، اما تقریبا همه افرادی که از برس استفاده می کنند، روش صحیح برس زدن به موها را نمی دانند که در این مطلب به آنها اشاره می شود

برس کشیدن درست به موها را یاد بگیرید

برس زدن مو یکی ازمعمولی‌ترین کارهایی است که بیشتر توسط خانم ها انجام می شود. اما آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که ممکن است نحوه برس زدن تان اشتباه باشد و برای شما مشکل ایجاد کند. دراین مطلب قصد داریم شما را با اشتباهات رایج برس کشیدن آشنا کنیم.


قبل از برس زدن از محصولات آرایش مو استفاده نمی‌کنید

 برای محافظت بیشتر از مو، روی موهای مرطوب خود کمی نرم‌کننده بزنید. قبل از برس کشیدن، برای کنترل الکتریسیته موهایتان از اسپری مو روی برس استفاده کنید. همچنین می‌توانید چند قطره روغن روی نوک انگشتان تان بریزید و آن را در بین موهایتان پخش کنید.


باز کردن گره مو و برس کشیدن پس از استحمام

بلافاصله پس از شست و شو، موهای شما در آسیب‌پذیرترین حالت قرار دارد و احتمال شکنندگی مو بسیار بالاست بنابراین متخصصان پیشنهاد می‌ کنند قبل از دست زدن به برس، ابتدا با انگشتان تان گره های موی خود را باز و آن را نرم کنید یا این که قبل از باز کردن گره‌های مو، اجازه دهید که موهایتان به طور طبیعی خشک شود.


 موهای خود را از بالا به پایین برس نکشید

برای جلوگیری از شکسته شدن مو، هنگام باز کردن گره‌‌ها همیشه از پایین به بالا شروع کنید تا از آسیب به مو جلوگیری کنید. برس کشیدن را از چند سانت بالاتر از نوک موهایتان شروع کنید، گره‌ها را باز کنید و سپس چند سانت بالاتر بروید و گره‎های بیشتری را باز کنید. با این تقسیم بندی های کوچک، کارتان را به سمت ریشه ادامه دهید.

از برس مناسب استفاده کنید

اگر موهای شما بلند است، از برس‌هایی استفاده کنید که قطر بیشتری دارد. همچنین برای حجم دادن به موهایتان‌، از برس گرد کمک بگیرید و برای صاف کردن موها از برس پارویی شکل استفاده کنید.


موها را به صورت یک دسته برس نکشید

مو را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید. یک تکه از مو را در دست بگیرید، برس بکشید و سپس بخش دیگری از مو را برس کنید، این کار از شکننده شدن و کشیده شدن مو از ریشه جلوگیری می کند.


از برس تمیز استفاده کنید

باید برس مویتان را هفته‌ای یک بار شست و شو دهید. دندانه‌های برس از مو‌های کنده شده و یک لایه مواد شیمیایی که از سطح مو پاک نشده‌اند، پر می‌شود. در غیر این صورت، باقی مانده‌ مواد شیمیایی روزهای قبل را روی موهایتان کشیده اید.


بیشتر بدانید : اصول و بهداشت مراقبت از مو

بیشتر بدانید : مو و روشهای مراقبت از آن

بیشتر بدانید : علت اصلی ریزش مو چیست و برای جلوگیری از ریزش مو چه کنیم؟

بیشتر بدانید : چند برابر شدن رشد موها با ترفندهای خانگی و ارزان قیمت


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منابع: پارسی طب، زیبامون