جوش های سر سیاه بینی را چگونه از بین ببریم؟
اکثر ما جوش های ریز و کوچکی با نوک سیاه روی بینی خود داریم که تلاش زیادی برای ازبین بردن آنها می کنیم، در این مطلب به علت بروز جوش سر سیاه بینی و روش های از بین بردن آنها اشاره می شود

با جوش های سر سیاه بینی چه کنیم؟

یکی از مشکلاتی که معمولا  بیشتر خانم‌ها درباره پوست صورت شان با آن مواجه هستند، جوش‌های سرسیاهی است که روی بینی‌شان ایجاد می‌شود. ابتدا علت به وجود آمدن این جوش‌ها را بررسی می‌کنیم و در ادامه راهکارهایی برای از بین بردن و پیشگیری از به وجود آمدن آن ها پیشنهاد خواهیم کرد.


علت به وجود آمدن جوش‌های سرسیاه بینی

ساختار پوست به گونه‌ای است که در کنار یک فولیکول مو، غدد سباسه‌ای وجود دارد که چربی ترشح می‌کند، با ترشح این چربی و جمع شدن آن در منافذ، گرد و غبار هوا و سلول‌های مرده سطح پوست نیز با آن‌ها ترکیب و یک ماده سیاه رنگ به صورت جوش روی پوست ظاهر می‌‌شود.

اگر این جوش‌ها خارج نشود، تبدیل به جوش سرسفید و چرکی می شود و بعد از مدتی می‌ترکد. لازم است بدانید اگر از پوست صورت مراقبت نکنید و این جوش‌ها درمان نشود سبب گشاد شدن منافذ و به وجود آمدن حالت پوست پرتقالی در پوست می‌شود. البته در بعضی مناطق مثل گونه‌ها و بینی این فرایند فقط به صورت جوش سرسیاه باقی می‌ماند.


روش‌های پیشگیری از جوش های سر سیاه

برای پیشگیری از ایجاد جوش‌های سرسیاه لازم است هر روز با یک محلول مناسب، پوست را تمیز کنید. شما می‌توانید از یک فوم شوینده یا ترکیب ژل‌های پاک کننده پوست استفاده کنید تا چربی‌ها را در خودش حل کند و سپس برای پاک شدن فوم شوینده و تنظیم ph پوست از محلول‌های تونر استفاده کنید.

همچنین اسکراب‌ها یا کرم‌های ساینده که  پوست را تمیز می‌کنندو  برای پیشگیری از ایجاد جوش‌های سرسیاه مناسب هستند.

بیشتر بدانید : چند نشانه که خبر از تنظیم نبودن pH بدن میدهند


روش‌های درمان جوش سر سیاه

برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه می‌توانید از چسب‌های مخصوص بعد از شست و شوی صورت استفاده کنید و بعد از این که چند دقیقه چسب روی پوست شما باقی ماند آن را جدا کنید تا چربی‌ها و جوش‌ها همراه چسب جدا شود.

راه حل دیگری که برای از بین بردن جوش های سرسیاه توصیه می‌شود پاک سازی صورت در مراکز مراقبت از پوست است که بهتر است به صورت دو هفته یک بار و بعد از مدتی با فاصله بیشتر و به صورت ماهانه انجام شود.


بیشتر بدانید : با دانه های سرسیاه پوست چه کنیم؟

بیشتر بدانید : چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم؟

بیشتر بدانید : جوش‌های سرسیاه از کجا می‌آیند؟چگونه درمان می شوند؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com