پیشگیری از وز شدن موها با چند روش خانگی
 اگر موهای شما وز شده و درخشندگی خود را از دست داده به جای هزینه های زیاد می توانید با چند روش ساده دوباره درخشندگی خود را بدست آورند

 چند روش طبیعی برای جلوگیری از وز شدن موها

موی وز ناشی از مراقبت نامناسب است البته نه به این معنا که با خرید محصولات گران‌قیمت یا مراجعه مکرر به سالن‌های زیبایی پول زیادی بپردازید. با چند توصیه ساده و چند روش خانگی، به بهبود موهای وزوزی خود اقدام کنید.

چند نکته برای پیشگیری از وز شدن موها

  از آن جا که دلیل اصلی موی وز، خشکی موهاست، آن‌ها را در حالی‌که خشک هستند برس یا شانه نکنید چون باعث شکستگی و تشدید وزی مو می‌شود.

  توصیه می‌شود بعد از هر شست و شو، رطوبت موها به‌ آرامی با حوله خشک گرفته شود و با کمک انگشتان مرطوب دست و کمی نرم‌کننده‌ پس از حمام، موها را صاف کنید و اجازه دهید به‌ حالت طبیعی خشک شود.

برس و شانه با اندازه ای مناسب، با ‌کیفیت و متناسب با حجم و جنس موهای‌تان برای صاف کردن استفاده کنید.

  اگر برای خشک ‌کردن موها ناچارید از سشوار استفاده کنید حتما از سری پخش‌کننده حرارت سشوار استفاده شود تا از متمرکز شدن حرارت روی یک نقطه از سر پیشگیری شود. برای وز نشدن موها، فقط ریشه را با حرارت کنترل‌شده سشوار، خشک کنید. این کار باعث می​شود تا رطوبت ساقه و نوک​ موها حفظ شود.

در انتخاب محصولات بهداشتی و مراقبت مو محتاط باشید. این که چه  نوع و چه مقدار لوسیون و نرم‌کننده استفاده شود به جنس موها و حتی فصل‌ها بستگی دارد. انتخاب درست این محصولات بهتر است با نظر متخصص پوست و مو انجام شود.

معرفی چند ماسک خانگی و طبیعی برای بهبود موهای وز و خشک

 آووکادو

این میوه سرشار از مواد مغذی طبیعی است و روغن و پروتئین‌های آن، آب رسان و تقویت‌کننده مناسبی برای موهای وز است. نصف یک آووکادو را رنده و با چند قطره روغن نعناع آن را مخلوط کنید. موها را شامپو کنید، بعد از رطوبت‌گیری، ماسک را 15 دقیقه روی موها ماساژ دهید و سپس  بشویید.

 روغن نارگیل

تاثیر معجزه‌آسای این روغن بر کسی پوشیده نیست! این روغن بسیار سنگین و  برای نفوذ به اعماق مو بسیار مناسب است، اما در استفاده بیش از حد آن کمی احتیاط کنید به‌خصوص اگر موهای نازک و سبکی دارید. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را تا نزدیک به ریشه مو ماساژ دهید. در صورتی که روغن جامد است، قبل از استفاده، آن را کمی در مایکروویو گرم کنید. اگر موهای‌تان خیلی خشک و وز است، این ماسک را تا صبح روز بعد نگه‌ دارید و بعدموهایتان را  شست وشو دهید. این درمان شبانه به خشکی پوست سر در زمستان و رفع شوره خفیف کمک می‌کند.

  ترکیب موز و روغن زیتون

یک موز را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط و پوره کنید. سپس  مو و پوست سر را با آن ماساژ دهید.  بعد از 30 دقیقه موی سرتان را کامل با شامپو بشویید.

 ترکیب کدو تنبل و عسل

کدو تنبل سرشار از ویتامین های A و C ، بتاکاروتن  پتاسیم و روی است. یک تا دو قاشق غذاخوری عسل را به یک فنجان پوره کدو‌تنبل اضافه کنید و موهای‌تان را با آن ماساژ دهید و برای 15 دقیقه زیر کلاه دوش قرار دهید و بعد بشویید.

 آب شکر

حدود یک قاشق چای‌خوری شکر در کف دست بریزید و با مقداری آب مخلوط کنید و روی موهای وز و خشک خود بکشید. با این روش شما در واقع یک اسپری موی خانگی درست کرده‌اید که با چند بار استفاده، تاثیر مثبت آن را خواهید دید.  

 سرکه سیب

شست و شوی موی سر با سرکه سیب باعث صافی و درخشندگی موی شما می‌شود. یک قاشق غذاخوری سرکه را با یک دوم لیوان آب مخلوط و روی موهای از قبل مرطوب‌شده خود اسپری کنید. اگر بوی سرکه آزاردهنده است می‌توانید چند قطره روغن معطر به آن بیفزایید. مو را شانه کنید و اجازه دهید 5 دقیقه روی سر بماند و سپس بشویید. اسیدیته سرکه، کوتیکول‌های سطح خارجی مو را رفع می کند و منجر به صافی مو می‌شود.


بیشتر بدانید : علت اصلی ریزش مو چیست و برای جلوگیری از ریزش مو چه کنیم؟

بیشتر بدانید : آلوئه ورا برای مو این فواید شگفت انگیز را دارد

بیشتر بدانید : آیا حجم و درخشندگی موهایتان از بین رفته است؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:خراسان نیوز