اگزما پوستی بر اثر زیاده روی در مصرف مواد ضدعفونی کننده
این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا مصرف مواد ضدعفونی کننده بسیار رایج شده که البته زیاده روی در مصرف این مواد عوارضی به همراه دارد

زیاده روی در مصرف مواد ضدعفونی کننده و بروز اگزما

علیرضا یارقلی،  متخصص طب سنتی، در خصوص اگزمای پوستی بعد از استفاده از مواد ضدعفونی کننده گفت: اگر نسبت مناسب مواد ضدعفونی کننده با آب، رعایت و از مواد رقیق استفاده شود مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌شود.

بعد از اینکه مشکل پوستی برای افراد ایجاد شد می‌توانند از انواع چرب کننده ها مانند روغن زیتون، روغن بادام و…، استفاده کنند و یا اینکه از پمادهایی که در داروخانه‌ها هست، استفاده کنند.

 همچنین در صورتی که وضعیت پوست دست خوب نیست نیز می‌توانند برای دو روز از پمادهای حاوی کورتون استفاده و بعد از گذشت این زمان از پمادهای حاوی نرم کننده و یا ترمیم کننده ها که هزینه زیادی نیز ندارند و در داروخانه‌ها موجود است، استفاده کنند.

بهتر است هنگام استفاده از مواد ضدعفونی کننده پنجره‌ها را باز کنیم و در این فصل که هوا خوب است مشکل سرما ایجاد نمی‌شود و باعث کاهش مشکلات تنفسی ما خواهد شد. از سوی دیگر مصرف لبنیات در غذا مانند استفاده از شیر در سوپ نیز منجر به کم شدن مشکلات دستگاه تنفسی می‌شود.

وقتی محیط مرطوب باشد احتمال آسیب به دستگاه تنفسی کمتر از محیط‌های خشک است.

وقتی وارد منزل می‌شویم بعد از یک بار ضد عفونی کردن دیگر نیازی نیست که هر ساعت ضدعفونی کنیم مگر اینکه وسیله و جنسی از بیرون خریداری و به خانه آورده شود.

هنگامی که خانواده‌ای یک هفته در خانه هستند دیگر نیازی به شستشوی هر ساعت دست‌ها و ضد عفونی مرتب سطوح وجود ندارد و آنها می‌توانند در مواقع ضروری مانند گذشته موارد بهداشتی را رعایت کنند.

در محیط‌های کاری باید فرض بر این گذاشته شود که آلوده‌ترین مکان است، باید همیشه دستکش دستمان باشد و اگر دستمان زیر دستکشی است که رطوبت داشته باشد مشکل پوستی ایجاد نمی‌شود و باید حواسمان باشد که دست خود را به سر و صورت و چشم نزنیم و در محل کار فقط در مواقع ضروری دستکش را در بیاوریم و دست‌های خود را بشوییم البته در بعضی از مشاغل که در گذشته نیاز به شستن مکرر دست‌ها بود در حال حاضر هم باید این اتفاق بیفتد.

بیشتر بدانید : چگونه می‌توان اگزما را تشخیص داد؟

بیشتر بدانید : اگزما| عوارض جدی اگزما که بیش از مشکلات پوستی است!

بیشتر بدانید : استرس می تواند باعث اگزما شود

بیشتر بدانید : انواع اگزما را بشناسید 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: mehrnews.com