شل شدن پوست بعد از لاغر شدن را چطور برطرف کنیم؟
 لاغر شدن و کاهش وزن در افرادی که دچار اضافه وزن زیادی هستند همیشه باعث شل شدن و افتادگی پوست می شود که روش هایی برای پیشگیری از آن وجود دارد

پیشگیری از شل شدن پوست بعد از لاغری 

یکی از تبعاتی که کاهش وزن برای اغلب افراد دارد، شل شدن پوست است. هرچقدر اضافه وزن بیشتری داشته باشیم و یا سن بالاتر، احتمال اینکه پوستمان شل شود بیشتر است. اما راهی هم برای دوری از این اتفاق پیش روی ما است؟

بیشتر بدانید : علت شل شدن پوست بعد از لاغری و درمان آن

بیشتر بدانید : درمان افتادگی پوست شکم بعد از زایمان با چند روش ساده

۱. ورزش

ایجاد توده عضلانی از طریق تمرینات ورزشی می‌تواند به کاهش شل بودن پوست کمک کند، به خصوص اگر پوست شل در اثر کاهش وزن باشد.

یکی از ورزش‌هایی که برای پوست شل موثر است، ورزش صورت است. در حالی که تمرین‌های صورت از دهه ۱۹۶۰ رایج بود، اما موجب سفت شدن پوست شل شود.

بیشتر بدانید : سوزاندن چربی و عضله سازی با هم!

۲. کرم‌های سفت‌کننده پوست

اغلب نتایجی که بلافاصله دیده می‌شود ماندگار نیست. مرطوب کننده‌های موثر به طور موقت چین و چروک‌ها را کم‌تر به چشم می‌آورد. انتخاب مناسب شما در مورد کرم‌های سفت‌کننده محصول‌هایی است که به آن رنیتوئید می‌گویند. رتینوئیدها از آسیب رادیکال‌های آزاد در پوست جلوگیری می‌کنند که می‌توانند کلاژن را تحریک کند.

پوست برای جوانی و سالم بودن به کلاژن نیاز دارد. کلاژن همچنین به بافت‌ها برای حفظ خاصیت ارتجاعی کمک می‌کند و از شل شدن پوست جلوگیری می‌کند.

رتینوئیدها همچنین می‌توانند در تولید کلاژن کمک کنند. افزایش تولید کلاژن ممکن است به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند و از شکل گیری جدید جلوگیری کند.

اگر می‌خواهید از داروی طبیعی استفاده کنید، روغن انگور را امتحان کنید.

بیشتر بدانید : خواص روغن هسته انگور

بیشتر بدانید : روغن هسته انگور بخوریم یا نخوریم؟

۳. مکمل‌ها

اگرچه قرص جادویی برای رفع پوست شل وجود ندارد، ممکن است مکمل‌های خاصی برای شل بودن پوست عمل کند.

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، پوست برای داشتن ظاهری سالم و جوان کلاژن داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهد که مکمل کلاژن ممکن است از اثرات منفی پیری پوست جلوگیری کند.

همچنین پروتئین‌های اسیدهای آمینه موجود در پروتئین‌ها مانند لیزین و پرولین برای تولید کلاژن مفید هستند. همچنین ویتامین سی موجب تولید کلاژن می‌شود. ژلاتین کلاژن حیوانی است و در ژله و آب‌نبات استفاده می‌شود.

۴. وزن بیشتری را از دست بدهید

چربی سفت و سخت زیر پوست می‌تواند باعث شل شدن پوست شود. به این نوع چربی زیر جلدی گفته می‌شود. ممکن است اینطور به نظر نرسد اما از دست دادن چربی می‌تواند پوست را محکم کند.

۵. ماساژ

ماساژ پوست شل می‌تواند جریان خون را افزایش داده و به برانگیختن یک واکنش ضدپیری کمک کند. ماساژ منظم اثرات یک کرم محکم‌کننده را تقویت می‌کند. در کنار ماساژ می‌توانید از اسکراب نمک یا قند نیز برای افزایش جریان خون استفاده کنید.

پروتئین مصرفی خود را بالا نگه دارید تا هم عضلاتتان را از دست ندهید و هم از شل شدن پوست جلوگیری کنید.

بیشتر بدانید : چگونه پوستمان را جوان تر از سن مان نگه داریم؟

بیشتر بدانید : سفت کردن پوست صورت با این ماسک های خانگی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: irna.ir