کرم ضد آفتاب کودکان و باورهای نادرست در مورد آن
 کودکان پوستی حساس دارند و باید مقابل نورخورشید از پوست آنها محافظت کرد در غیر این صورت اثرات مخربی روی پوست آنها می گذارد

 باورهای نادرست راجب محافظت از پوست کودکان

با توجه به این‌که پوست کودکان از پوست بزرگ سالان بسیار حساس‌تر است، باید مراقبت‌های بیشتری  همراه با اطلاعات کاربردی صورت بگیرد. از این رو باورهای نادرستی هم  درباره مصرف ضد آفتاب برای کودکان وجود دارد که در این مطلب قصد داریم این باورها را توضیح دهیم؛ همراه ما باشید.

کودکان نیازی به ضدآفتاب ندارند چراکه پوست‌شان دائم در حال بازسازی است

سوختگی پوست کودکان بر اثر آفتاب، آسیب‌های جدی به پوست آن‌ها می‌زند که گاهی تا بزرگ سالی هم درمان نمی‌شود. اگر از کودکی به پوست فرزندان مان توجه کنیم، در بزرگ سالی پوستی سالم خواهند داشت. 

پوست کودک با SPF بالا در امان است

این موضوع یکی دیگر از باورهای نادرست است. SPF یک نشانگر زمان است یعنی بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب با درصد SPF معلوم کودک ما چه مدتی می‌تواند در برابر آفتاب باشد. به عنوان مثال اگریک کرم ضد آفتاب با  SPF10  روی پوست کودک بمالید، او حدود 50 دقیقه می‌تواند در برابر آفتاب بماند و بعد از آن احتمال آفتاب سوختگی وجود دارد. موضوع مهم‌تر این است که بدانید  استفاده از کرم ضد آفتاب به معنای ماندن زیر آفتاب تند تابستان آن هم به ‌مدت طولانی نیست. یادتان باشد کرمی که استفاده می‌کنید باید دستکم 30  SPF داشته باشد و هر دو ساعت یک‌بار تجدید شود.

 میزان محافظتی که از پوست کودک می‌کنم، دقیقا برابر با SPF نوشته شده روی کرم است

مقدار محافظت از پوست کودک بستگی به حجم کرمی دارد که شما به پوست می‌زنید؛ اگر به اندازه لازم کرم را به صورت کودک نمالید، نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود. ممکن است روی کرم نوشته شده باشد 30 SPF  اما اگر کرم را به اندازه لازم استفاده نکنید، این مقدار محافظت به دست نمی‌آید و ممکن است شما معادل یک کرم ضد ‌آفتاب با 20  SPF یا 10 پوست فرزندتان را در مقابل آفتاب ایمن کرده باشید. یک راه خوب برای پی بردن به این‌که ضد ‌آفتاب را به میزان کافی روی پوست زده‌اید یا نه، آن است که وقتی مقدار دیگری ضد آفتاب روی پوست می‌مالید، آن را جذب نمی‌کند.

 ضد آفتاب خودمان برای کودک مناسب است 

چون پوست کودکان حساس و نازک است، باید محصولاتی کاملا ایمن استفاده کنند و کرم ضد آفتابی که برای‌شان استفاده می‌شود، باید خصوصیاتی داشته باشد که در بزرگ سالان الزامی نیست. مثلا کرم ضد آفتاب کودک حتما باید هایپوآلرژنیک باشد یعنی این‌که عاری از مواد آلرژی‌زا باشد. بهتر است ضد آفتاب کودک بدون اسانس باشد زیرا اسانس‌ها اغلب حساسیت زا هستند.

 در روزهای ابری کودکان نیازی به ضد آفتاب زدن ندارند

بیش از 80 درصد اشعه UV خورشید در روزهای ابری به زمین می تابد و مانند روزهای آفتابی باید از پوست کودک محافظت کامل با ضدآفتاب داشته باشیم.

بیشتر بدانید : ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

بیشتر بدانید : کرم ضد آفتاب بزنیم یا کلاه و عینک استفاده کنیم؟

بیشتر بدانید : مراقبت های تابستانی از پوست کودکان را جدی بگیرید

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com