روش های طبیعی برای از بین بردن جوش های سر سیاه
 اگر از جوش های سر سیاه رنج می برید روش های خانگی زیادی وجود دارد که از شر این جوش ها خلاص شویدمثل ترکیب جوش شیرین و آب و....

 از بین بردن جوش های سر سیاه با روش های خانگی

 جوش‌های سر سیاه از نوع جوش‌های چرکی نیستند که مشکلات گوارش، کبد یا اختلالات هورمونی را در بدن خبر دهند. این جوش‌ها با آلوده شدن منافذ باز چربی در پوست پدید می‌آیند. جوش‌های سر سیاه نوعی هستند که با پاکسازی منظم و مناسب به راحتی از بین می‌روند.

1- جوش شیرین و آب

یک قاشق مرباخوری جوش شیرین را در ۱۰۰ سی‌سی آب حل کنید سپس به کمک پنبه، آن را به مناطقی که جوش سرسیاه دارند بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه آب‌کشی نمایید.

جوش شیرین، موردی است که در آشپزخانه هر خانه پیدا می‌شود. جالب است بدانید که جوش شیرین برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه بسیار کاربرد دارد. جوش شیرین با آب، محلولی باز (اصطلاح شیمی) به دست می اورد که برای پاکسازی بسیار مناسب است. استفاده به اندازه از این محلول به علت طبیعی بودن جوش شیرین، ضرری ندارد. در صورت استفاده بیش از اندازه، پوست چربی خود را از دست داده و خشک می‌شود.

2- شکر قهوه‌ای

یک قاشق مرباخوری شکر قهوه‌ای، عسل و نیمی از لیمو تازه را با هم ترکیب کرده و روی جوش‌های سر سیاه قرار دهید. ۵ دقیقه قبل از آب‌کشی، این ترکیب را بر روی پوست ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه آب‌کشی نمایید. این ماسک‌ برای انواع مختلف پوست‌ها مناسب است.

3- روغن درخت چای

کارشناسان عقیده دارند روغن چای، ماده‌ای است که اثری مستقیم بر درمان جوش‌های سر سیاه دارد. این روغن را می‌توانید در محصولاتی مانند صابون و شامپو استفاده کنید یا اینکه به طور مستقیم و خالص روغن چای را استفاده کنید.

4- زرد چوبه

یک قاشق چای‌خوری را در کمی روغن نارگیل یا آب حل کنید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید. زرد چوبه به علت داشتن خاصیت آنتی باکتریال، باعث پاکسازی و ضد عفونی شدن منافد سیاه پوست می‌شود.

5- روغن نارگیل و شکر

مخلوط روغن نارگیل و شکر نوعی اسکراب (لایه بردار) پوست است که می‌توانید علاوه بر پاکسازی جوش‌های سر سیاه، برای تمامی بدن استفاده کنید.

6- شیر و عسل

یک‌ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای‌خوری شیر ترکیب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست بگذارید. شیر به علت داشتن لاکتیک، سلول‌های مرده پوست را پاکسازی می‌کند. عسل خاصیت ترمیم کنندگی دارد که می‌تواند کمک به رفع‌ جوش‌های سرسیاه، جای جوش و لک کند.

7- چای سبز

بعد از دم کردن چای سبز برگ‌های دم شده را که اصطلاحا تفاله‌ می‌نامیم به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. چای سبز به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدان قوی قادر به پاکسازی و بازسازی پوست است.

8- سفیده تخم مرغ

سفیده تخم‌ مرغ را روی پوست خود پخش کنید و سپس با دستمال کاغذی روی سفیده تخم مرغی که روی پوست است را بپوشانید (به جز دهان و چشم). بعد از ۲۰ دقیقه دستمال‌های کاغذی را از پوست جدا کنید و سپس آب‌کشی نمایید. سفیده تخم مرغ خاصیت چسبندگی دارد و این ماسک باعث می‌شود چربی‌های آلوده که به رنگ سیاه در آمده‌اند به دستمال کاغذی بچسبند و لایه برداری صورت گیرد.

بیشتر بدانید : جوش های سرسیاه خبر می دهند از سر درون!

بیشتر بدانید : 10 ماسک خانگی برای انواع پوست و زیبا شدن تا نوروز

بیشتر بدانید : پاکسازی پوست بینی و پیشگیری از بسته شدن منافذ پوست

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:irna.ir