خوراکی هایی برای درمان خشکی پوست
 خشکی پوست علاوه برای ایجاد حس ناخوشایند ممکن است ظاهر زیبای پوست شما راهم خراب کند اما استفاده از کرم های خوب، روغن گیاهان و حتی گنجاندن برخی خوراکی ها در رژیم غذایی پوست خشک خود را درمان کنید

 برای راحت شدن از خشکی پوست بخورید

 روش‌های خانگی مختلفی برای رفع خشکی پوست وجود دارد که از آن میان می‌توان به استفاده از روغن‌های گیاهی و نیز پیروی از رژیم‌های غذایی سالم اشاره کرد.

در ادامه چند نکته مفید به نقل از سایت "ان‌دی‌تی‌وی" برای رفع عارضه خشکی پوست پیشنهاد شده است:

 استفاده موضعی از روغن‌های گیاهی

تاثیر استفاده از روغن‌های گیاهی برای رفع خشکی پوست شگفت آور است. در صورت بروز خشکی شدید پوست می‌توانید روغن‌های گیاهی مانند روغن کنجد، نارگیل، ذرت یا آفتابگردان را روی پوست خود بمالید.

 گنجاندن مواد غذایی زیر در رژیم غذایی برای رفع خشکی پوست

سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین حاوی ویتامین A است که برای ترمیم پوست ضروری است و نیز بتاکاروتن که به محافظت از پوست در برابر مشکلات زمستانی کمک می‌کند و خشکی پوست را کاهش می‌دهد.

مغزها و دانه‌ها

مغزها و دانه‌ها دارای آنتی اکسیدان، ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری هستند که نقشی اساسی در تغذیه و رفع کمبودهای ریزمغذی‌ها در بدن را دارند. مصرف منظم آجیل به جلوگیری و ترمیم آسیب سلول‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کرده و روند ترمیم و بازسازی سلول‌های پوستی را تسریع می‌کند. بعد از اضافه کردن این موارد به رژیم روزانه احساس خواهید کرد که پوست شما نرم و لطیف می‌شود. مصرف فقط یک مشت در روز از آجیل‌ها و دانه‌ها کافی است. بادام، گردو و تخمه آفتابگردان در لیست موارد سرشار از ویتامین قرار دارند و مصرف آن‌ها توصیه می‌شود.

اسفناج

این سبزی حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن و ویتامین E است که سازگار با پوست هستند. ویتامین A و C موجود در این سبزیجات برگدار، روند ترمیم پوست را آغاز کرده و از آن حفاظت می‌کند.

آوودکادو

آووکادو دارای بافت کَره‌ای و رایحه‌ای است که آن را بسیار مورد توجه مردم قرار داده و خواص قابل توجه و مفیدی برای پوست دارد. آووکادو که منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها، بتاکاروتن، فولات، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین C و E است، می‌تواند در زمستان این دوز اضافی از مواد مغذی را به پوست شما بدهد و خشکی را از بین ببرد. آووکادو غنی از مواد مغذی است و در بین مردم به عنوان "کَره طبیعت" شناخته می‌شود.

ماهی

اسیدهای چرب ضروری برای سلامت پوست و مو معجزه می‌کنند. ماهی یکی از غنی‌ترین منابع امگا ۳ است. اگر قصد دارید ماهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، طبخ آن را به روش سالم بخارپز انجام داده و از بیش از حد سرخ کردن آن خودداری کنید. مصرف ماهی همچنین به مقابله با التهاب کمک می‌کند. برخی از بهترین گزینه‌های شما در این فصل شامل ماهی قزل آلا و ساردین است.

بیشتر بدانید : پوست خشک و پوست کم آب چه تفاوتی با هم دارند؟

بیشتر بدانید : درمان خشکی پوست با خیار

بیشتر بدانید : خشکی پوست و احتمال ابتلا به 4 بیماری مهم

بیشتر بدانید : مراقبت از پوست حساس در سرما و گرما

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:isna.ir