علت و راه درمان شکنندگی موها
 شکستگی مو به خصوص در افرادی که موهای بلند دارند بسیار شایع می باشد که با روش های طبیعی می توان آن را درمان کرد

 شکنندگی موها از علت تا درمان

شکستگی مو، یکی از مشکلاتی‌ است که خانم‌ها اغلب آن را تجربه کرده‌اند، به خصوص کسانی که دوست دارند موهای بلندی داشته باشند. جالب است بدانید در طول روز ممکن است کارهایی انجام دهید که ناخواسته به موهای‌تان آسیب وارد کنید و همین کارها باعث آسیب جدی در بلندمدت به موهای‌تان شود. اما باید بدانید که با تغییر سبک زندگی در بیشتر موارد می‌توان این مشکل را برطرف کرد. امروز در این مطلب، قصد داریم به موضوع شکستگی مو، دلایل و راه‌های درمان آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

 دلایل شکستگی مو چیست؟

برخی مواقع در شکنندگی مو، ریشه موها درگیر نمی شود و فقط ساقه موها آسیب می‌بیند و خرد می‌شود. بیماری‌هایی مثل کم خونی، کم کاری یا پرکاری تیروئید، مصرف بی‌رویه ژل های شیمیایی، استفاده از اتو یا سشوار با حرارت بسیار بالا از جمله عواملی است  که در طولانی مدت می‌تواند باعث خرد شدن و شکنندگی موها شود. این حالت شکنندگی در افرادی که از برس و شانه‌های فلزی استفاده می‌کنند یا خیلی محکم موهای خود را شانه می زنند  یا با کش‌های پلاستیکی محکم موهای شان  را می‌بندند نیز بسیار شایع است. رژیم غذایی و کمبود ویتامین‌ها نیز در زیبایی یا شکنندگی موها نقش بسیار مهم و اساسی ایفا می‌کند.اما راه های درمان آن :

1-استفاده از ماسک تخم مرغ 

استفاده از تخم مرغ‌ به تنهایی برای نرم کردن موها کافی است و مانع از شکنندگی آن‌ها می‌شود و اگر  تخم مرغ را با مواد طبیعی دیگرمانند حنا  ترکیب کنید می‌تواند برای موهای‌تان فوق العاده عمل کند. 

2-با روغن ماساژ دهید

می‌توانید از روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون یا هر روغن دیگری استفاده کنید. موهای خود را به طور کامل با کمی روغن ماساژ دهید و آن‌ها را با حوله بپوشانید. سپس بخوابید و صبح موهای‌تان را بشویید.

3-مخلوط کردن ویتامین E با شامپو

ویتامین E می‌تواند برای پوست و موهای شما شگفتی ایجاد کند. مقداری ویتامین E از داروخانه بخرید، یک سوراخ در آن ها ایجاد و روغن آن را استخراج کنید. این روغن را با شامپوی خود مخلوط کنید. به این ترتیب هم موهای خود را تمیز و هم به سالم ماندن آن ها کمک  می‌کنید.

4-آب پیاز هم مفید است

آب پیاز، یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از شکنندگی مو است. آن‌ها را تکه و خرد کنید و آب‌شان را بگیرید. آب پیاز را به موهای خود بمالید. بگذارید برای چند دقیقه بماند سپس آن را بشویید.

5-از ماسک مو با سرکه سیب استفاده کنید

کافی است یک قاشق چای خوری از سرکه سیب را با دو قاشق روغن زیتون ترکیب و سه عدد سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید و ترکیب حاصل را به مدت 30دقیقه روی مو‌ها بگذارید. مو‌ها را با کلاه یا پلاستیک بپوشانید سپس بشویید.

بیشتر بدانید : چگونه از موخوره پیشگیری کنیم؟

بیشتر بدانید : رشد مو چگونه انجام می شود؟ چه عواملی باعث ریزش مو می شوند؟

بیشتر بدانید : موها را چطور برس بکشیم که آسیب نبینند؟

بیشتر بدانید : بیماری هایی که می شود از روی موی سر تشخیص داد

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:namnak.com