راهکارهای ساده و خانگی برای درمان چربی پوست سر
 پوست سر وقتی زیادی چرب باشد مشکلاتی برای سلامت مو ایجاد می کند که این چربی اضافه را با راهکارهای خانگی می توان درمان کرد

 چربی پوست سر را به راحتی درمان کنید

پوست سر و مو با مشکلات زیادی در طول روز مثل آلودگی، استرس، مواد شیمیایی و سبک زندگی غلط مواجه است، بنابراین ریزش ، نازک شدن مو و فعالیت بیش از حد چربی‌ها روی پوست سر مشکلاتی ایجاد می کنند. پوست سر چرب می‌تواند باعث خارش و شوره و مشکلات دیگر شود. در ادامه چند روش خانگی برای رفع این مشکل را مرور می‌کنیم.

از سرکه سیب استفاده کنید

محلول سرکه سیب یکی از بهترین راهکارهای درمان چربی موی سر است. سرکه سیب باعث از بین رفتن رسوبات مو، شادابی و همچنین درخشش مو می شود. برای این کار، نصف فنجان سرکه سیب را در ظرف آب کوچکی بریزید و بعد از شست‌وشو با شامپو، موی خود را مستقیم با سرکه سیب بشویید.

لیمو راهی برای از بین بردن چربی مو

لیمو تاثیر چشمگیری بر درمان چربی موی سر، کنترل چربی مو و از بین بردن چربی های متراکم شده مو دارد. خاصیت اسیدی آب لیمو باعث متعادل شدن چربی پوست سر می شود. کافی است آب لیمو را با آب مخلوط و پس از شست‌وشوی موها با شامپو، از آب لیموی طبیعی برای شستن مو استفاده کنید.

می توانید از شامپوی نعناع استفاده کنید

شامپوی نعناع تاثیر شگرفی بر رفع چربی موی سر دارد. مقداری نعناع را بجوشانید و بعد از سرد شدن، با آب مخلوط کنید. بعد از شست وشوی مو با شامپو از محلول نعناع استفاده کنید. مخلوط کردن نعناع با سرکه می‌تواند تاثیر بهتری هم  داشته باشد.

از روغن زیتون کمک بگیرید

از روغن زیتون در درمان چربی موی سر، ریزش و شوره مو استفاده می شود. بعد از شست‌وشوی مو با شامپو، مقداری روغن زیتون را کف دست بریزید و با حرکات دایره‌وار انگشتان‌تان، آن  را روی پوست سر ماساژ دهید. اجازه دهید روغن زیتون به مدت یک ساعت روی پوست سر باقی بماند.

جلوگیری از چرب شدن موها

  • موهای خود را همیشه دم اسبی نبندید

  • به موهای خود کمتر دست بزنید

  • بیش از حد نرم‌کننده استفاده نکنید

  • شانه زدن و برس کشیدن را کمتر کنید

  • از شانه و برس کثیف استفاده نکنید

  • از شانه یا برس پر از مو استفاده نکنید

بیشتر بدانید : علت زود چرب شدن موی سر چیست؟

بیشتر بدانید : به شامپویتان نمک اضافه کنید تا مشکلات موهایتان را حل کنید!

بیشتر بدانید : اطلاعاتی که موی سر در مورد سلامت می دهد!

بیشتر بدانید : چند باور غلط راجع به بهداشت مو

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:ana.press