ماسک های طبیعی برای براق شدن موها
 شما می توانید با روش های ساده و استفاده از ماسک های طبیعی و خانگی موهای زیبا و براق داشته باشید

 با این ماسک ها موهای خود را براق کنید

صرف نظر از جنس و بافت مو، روش‌های بسیاری  برای افزایش درخشش موها وجود دارد. می‌توانید از انواع ماسک های مو که باعث افزایش براق شدن مو می‌شود، استفاده کنید یا موهای‌تان را به شکلی حالت دهید که براق‌تر به نظر برسد. برای درخشش بیشتر موها، لازم است روش‌های معمول و روزانه مراقبت از مو را که باعث سلامت و استحکام موها می‌شود دنبال کنید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

توصیه‌های مهم برای داشتن موهایی براق و سالم :

  •  آهن، بیوتین، روی و ویتامین C را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید، چون این ترکیبات برای داشتن موهایی سالم و براق حیاتی هستند.

  •  موهای خود را بیش از حد در معرض آفتاب قرار ندهید.

  •  به یاد داشته باشید که اگر استرس زیادی دارید، ممکن است منجر به ناسالم شدن موها، ریزش مو یا حتی شوره سر شود.

  •  زیاد آب بنوشید، چون نه تنها بدن‌تان را مرطوب می‌کند، بلکه پوست و موی شما را هم مرطوب نگه می‌دارد.

4 ماسک خانگی مناسب برای براق شدن مو

1- سرکه سیب

 یک نسبت سرکه سیب را با یک نسبت آب مخلوط کنید. موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید و سپس این محلول را روی پوست سر خود بمالید. چند دقیقه بگذارید تا بماند سپس با آب سرد بشویید. گزینه دیگر ترکیب سرکه سیب با آب لیمو ترش است، نسبت‌های مساوی از هر دو ماده را مخلوط و سپس موهای‌تان را بشویید. اگر هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید موهای شما زیبا و براق خواهد شد.

2- ماسک تخم مرغ

 ابتدا باید دو عدد تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند. نصف فنجان ماست و دو قاشق سوپ خوری روغن بادام را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به پوست سر و تمام موهای خود بزنید و ماساژ دهید. سر خود را با یک کلاه حمام بپوشانید و  30 دقیقه صبر کنید. در نهایت آن را آبکشی کنید و با شامپوی معمولی موهای‌تان را بشویید. 

می توانید از آب سرد برای تاثیر بیشتر استفاده کنید. در این‌جا از آب داغ استفاده نکنید، چون می‌تواند باعث لخته شدن تخم مرغ روی موهای شما شود و ممکن است شستن را سخت کند. هفته‌ای یک بار از ماسک تخم مرغ استفاده کنید تا موهای‌تان براق و قوی شود.

3- برگ کاری

دو قاشق چای خوری روغن نارگیل را با چند برگ کاری مخلوط کنید. آن را کمی گرم کنید و سپس به پوست سر و تمام موهای خود بمالید. یک حوله را در مایکروویو گرم و از آن برای پوشش دادن سر خود استفاده کنید. بگذارید 30 دقیقه بماند سپس موهای‌تان را با شامپو بشویید. به جای روغن نارگیل می‌توانید از روغن بادام، روغن کرچک و روغن زیتون استفاده کنید.

4- ماسک ماست

 موهای‌تان را به طور کامل بشویید و سپس ماست را روی سر و مو بمالید. سر خود را با یک کلاه حمام بپوشانید و حدود 30 دقیقه صبر کنید. موهای تان را با آب سرد بشویید و از شامپویی ملایم برای شستن استفاده کنید. کافی است هفته‌ای یک بار از این روند پیروی کنید تا موهای‌تان براق، نرم و سالم باشد.

بیشتر بدانید : مهمترین ویتامین ها برای حفظ سلامت موها

بیشتر بدانید : اطلاعاتی که موی سر در مورد سلامت می دهد!

بیشتر بدانید : خواص شگفت انگیز قهوه برای پوست و مو

بیشتر بدانید : به شامپویتان نمک اضافه کنید تا مشکلات موهایتان را حل کنید!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:namnak.com