آب نمک و فواید آن برای پوست
نمک دریا دارای مواد معدنی دوست دار پوست می باشد به همین دلیل این محلول می تواند به سلامت پوست بسیار کمک کند

خواص آب نمک برای پوست

نمک ماده ارزان قیمت و در دسترسی است که معمولا از آن به  عنوان سم سفید یاد می‌شود اما غافل از این که این ماده جزو ضروری ترین مواد در بدن است و علاوه بر آن به سلامت و زیبایی پوست هم کمک می‌کند.

نمک برای پوست شما  می‌تواند معجزه کند. منیزیم، کلسیم و پتاسیم همه مواد معدنی دوستدار پوست در نمک دریا یافت می‌شود. این مواد معدنی فواید بسیار زیادی دارند، زیرا به مبارزه با باکتری‌های ایجاد کننده آکنه، عفونت‌های پوستی و تسریع روند بهبود کمک می‌کنند.

افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند از شست وشو با محلول آب شور با توانایی‌های کاهش رطوبت که می‌تواند به کنترل چربی اضافی که منجر به انسداد منافذ می‌شود، استفاده کنند.

اگر اگزما دارید، می‌توانید از آب نمک  استفاده کنید، زیرا منیزیم یک ماده معدنی ضد التهابی و ضد میکروبی است که خارش و رطوبت باکتری‌ها و قارچ‌ها را که باعث اگزما می‌شود، کاهش می‌دهد.

نمک دریا ، به عنوان یک لایه بردار عالی عمل می‌کند که منافذ را برای تمیز کردن عمیق‌تر مسدود می کند، گردش خون را افزایش می‌دهد و به پوست اجازه می‌دهد مرطوب کننده‌ها و دیگر درمان‌ها را بهتر جذب کند. اگر پوست حساسی دارید، باید از آب نمک در قسمت‌هایی از پوست که نازک‌تر است و به راحتی تحریک می‌شود، استفاده نکنید.اگر پوست حساسی ندارید و به دنبال پوست لطیف‌تری هستید، نمک دریا را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید. یکی از مزایای آب نمک برای پوست این است که به گردش سلول‌های پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست بافت نرم‌تری داشته باشد.آب نمک به شل شدن و رفع شوره سر کمک  و در عین حال گردش خون را برای پوست سالم‌تر تحریک می‌کند. همچنین نمک دریا با جذب روغن و رطوبت اضافی مانع از رشد قارچ می‌شود .

بیشتر بدانید : آب نمک یا دهان شویه،کدام یک بهتر است؟

بیشتر بدانید :  به شامپویتان نمک اضافه کنید تا مشکلات موهایتان را حل کنید!

بیشتر بدانید :  درمان خانگی درد لثه، از آب نمک تا مرهم گیاهی

بیشتر بدانید :  شست و شوی بینی با آب و نمک, مزایا و معایب

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com