جلوگیری از خشک شدن پوست بانوان در پاییز!
با تغییر فصل و رفتن به سمت سرما شاهد خشک شدن پوست به خصوص در بانوان هستیم

بانوان از بروز پوست خشک در پاییز چگونه پیشگیری کنند؟

با سرد شدن هوا و تغییر فصل اولین تغییری که در بدن خود شاهد هستیم،خشک شدن پوست‌مان خواهد بود. این خشکی با توجه به تفاوت جنس پوست، در خانم‌ها شدید‌تر است.برای همین است که خانم‌ها باید مراقبت پوستی بیشتری انجام دهند. در ادامه به بررسی این مراقبت‌ها در فصول سرد می‌پردازیم.

استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکن

شما باید همیشه مرطوب‌کننده همراه خود داشته باشید و اگر احساس خشکی در دست خود کردید در هر ساعت از شبانه‌روز از آن استفاده کنید. در این فصل بعد از دوش آب گرم پوست شما قابلیت خشکی بالایی دارد، یادتان نرود بعد از حمام حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

بالم لب استفاده کنید

لب‌ها در فصل سرد بیشتر از بقیه فصل‌ها دچار ترک و خشکی می‌شوند برای همین است که شما باید بالم  لب را به روتین پوستی خود اضافه کنید. بالم های لب‌ حاوی موادی هستند که باعث از بین رفتن خشکی پوست و ترک خوردن یا پوسته پوسته شدن  لب می‌شوند.

وازلین مصرف کنید

 استفاده از وازلین برای نقاطی از بدن که احتمال خشک شدن بیشتری دارند مثل آرنج‌ها و پاشنه‌پا بهترین انتخاب است. شما با مصرف وازلین ضمن مرطوب نگه‌داشتن این نقاط از خشکی آن نواحی هم جلوگیری می‌کنید. البته به شما پیشنهاد می‌کنم قبل از خواب این کار را انجام دهید.

استفاده از صابون ممنوع 

صابون‌ها حاوی موادی هستند که پوست شما را بیش از اندازه خشک خواهند کرد. برای شستن دست‌ها و بدن خود از صابون استفاده نکنید و شامپو بدن و صابون‌های مایع را جایگزین کنید.

ضد آفتاب بزنید

ضدآفتاب تنها مخصوص روزهای گرم وداغ تابستان نیست. اشعه خورشید در روزهای سرد و ابری پاییز هم خطرناک است. برای محافظت از پوست و جلوگیری از خشکی آن حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

آب بنوشید 

نوشیدن آب همیشه بهترین راه برای شاداب و سالم نگه‌داشتن پوست است. 

ما معمولا در فصل تابستان به علت تعریق فراوان آب بیشتری مصرف می‌کنیم. اما یادتان باشد که نوشیدن آب را حتی وقتی تشنه نیستید در فصل پاییز هم ادامه دهید تا رطوبت پوست تان حفظ شود.

بیشتر بدانید : پوست خشک و پوست کم آب چه تفاوتی با هم دارند؟

بیشتر بدانید :  خشکی پوست و احتمال ابتلا به 4 بیماری مهم

بیشتر بدانید : عوامل تشدید کننده خشکی پوست

بیشتر بدانید : علت خشکی پوست کمبود این دو ویتامین است

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/hhealth
منبع:khorasannews.com