راز داشتن پوستی صاف مانند زنان آسیای شرقی
برای اینکه پوستی صاف و جوان مانند بانوان آسیای شرقی داشته باشید کافی است چند نکته ساده را رعایت کنید

چگونه پوستی مانند زنان آسیای شرقی داشته باشیم؟

حتما با دیدن فیلم‌های آسیای شرقی و فهمیدن سن بازیگران زن‌شان حسابی متعجب شده اید و برایتان سوال پیش آمده است مگر می‌شود در میان سالی پوست و مویی بی‌نقص داشت. به غیر نوع ژن در زنان این منطقه یکی از مهم‌ترین نکات، سبک زندگی و تغذیه آنان است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

1- آب برنج را نگهدارید

زنان آسیای شرقی با آب برنج صورت خود را می‌شویند و معتقدند این کار باعث می‌شود رطوبت پوست‌شان حفظ شود ضمن این‌که اگر با آب برنج موهای خود را آب کشی کنید به رشد موی شما هم کمک خواهد کرد.

2- بزاق حلزون

حلزون در هنگام راه رفتن یک ماده ژله‌ای مانند و در حقیقت بزاق از خود ترشح می‌کند که سرشار از پروتئین، آنتی‌اکسیدان و هایولارونیک اسید است. از این ماده که سرشار از کلاژن و الاستین است در تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی به طور گسترده استفاده می‌شود. حلزون تراپی یکی از روش‌های مرسوم برای بهبود پوست در بین زنان جنوب شرقی آسیاست.

3- علف لیمو

از گیاه علف لیمو به‌ شکل‌های مختلفی استفاده می‌شود هم به صورت دمنوش و هم به صورت بخور.علف لیمو به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و دارا بودن ویتامین هایC و A فراوان باعث افزایش الاستیسیته و جوان سازی پوست می شود،چین و چروک و آکنه را کاهش می دهد و به زیبایی پوست کمک می کند.

خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی علف لیمو از رشد و نمو میکروب ها در پوست جلوگیری می کند و مانع بروز عفونت های پوستی می شود.

همچنین بخور علف لیمو منافذ پوست را پاک سازی می‌کند.چند تکه علف لیموی تازه داخل آب جوش بریزید و آن را مقابل صورت خود قرار دهید. سر خود را با حوله بپوشانید و مدت 5 دقیقه در بخار علف لیمو نفس بکشید.

بیشتر بدانید : دلایل چین و چروک پوست که هیچ ربطی به افزایش سن ندارد!!!

بیشتر بدانید : مراقبت از پوست در شب برای پیشگیری از پیری زودرس

بیشتر بدانید : پوست خوب محصول ژنتیک است یا مراقبت؟

بیشتر بدانید : 6 مورد از بزرگترین اشتباهات مراقبت از پوست

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com