چه موهایی را نباید لیزر کرد ؟
 در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با لیزر موهای کرکی بدن و عوارضی که می‌تواند داشته باشد بیشتر آشنا شوید.


از بین بردن موهای کرکی بدن و صورت همواره یکی از سخت‌ترین کارها است. دلایلی مختلفی وجود دارد که موهای بدن به صورت کرکی رشد می‌کنند که از دلایل آن می‌توان به وراثت، ژنتیک، اختلالات هورمونی و.. اشاره کرد. آیا می‌توان موهای کرکی و نازک صورت را با کمک لیزر از بین برد و درمان کرد؟ آیا از بین بردن موهای زائد بدن کار آسانی است؟ لیزر موهای کرکی بدن چگونه انجام می‌شود؟

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با لیزر موهای کرکی بدن و عوارضی که می‌تواند داشته باشد بیشتر آشنا شوید.


آیا میتوان موهای کرکی را لیزر کرد؟


معمولا از لیزر برای از بین بردن موهای زائد ضخیم و مشکی استفاده می‌کنند. از بین بردن موهای کرکی به مهارت و تجربه پزشک، نوع دستگاه و تجهیزات و... بستگی دارد. اما درمانی‌های اصلی که برای از بین بردن موهای کرکی در نظر گرفته شده است لیزر، الکترولیز و کرم آمپولوریتین است.


لیزر


دستگاه‌های لیزری هستند توانایی بالایی برای از بین بردن موهای زائد و کرکی بدن دارند. این دستگاه‌ها بدون وارد کردن آسیب به سطح پوست می‌توانند موهای کرکی را از بین ببرند.


الکترولیز


 این دستگاه‌ها تلفیقی از فرکانس رادیو و لیزر است. در این روش به جای تخریب رنگدانه مو، فولیکول مو را مستقیم مورد هدف قرار می‌گیرد. از این رو در این روش رنگ و ضخامت پوست اهمیت چندانی نخواهد داشت. از این روش می‌توان برای هر نوع تناژ پوستی استفاده کرد.

از طرفی سرعت از بین بردن موهای کرکی بدن و صورت با استفاده از دستگاه الکترولیز بسیار کمتر از دستگاه‌های لیزر است. اگر با کمک دستگاه لیزر معمولی موهای کرکی در 8 جلسه از بین خواهند رفت، با استفاده از دستگاه الکترولیز این 8 جلسه به یک جلسه کاهش پیدا می‌کرد.


کرم آمپولورتین


 این کرم فقط توسط پزشک برای مراجعین تحویز می‌شود. مراجعین باید به مدت دو ماه و روزی دوبار از این کرم استفاده کنند. مواد موجود در ساختار این کرم از رشد آنزیم‌های تحریک کننده رشد مو جلوگیری خواهد کرد. اما تاثیرگذاری این درمان تنها برای مدت دو ماه است. بعد از گذشت دو ماه موهای کرکی مجددا شروع به رشد خواهند کرد. استفاده از این روش بیشتر برای بانوان کاربرد خواهد داشت.

اما هر دستگاه لیزری نمی‌تواند موهای کرکی را از بین ببرد. معمولا فناوری لیزر الکساندریت در دستگاه دکا از بهترین دستگاه‌ها برای از بین بردن موهای کرکی و نازک است.

از بین بردن موهای کرکی با کمک لیزر به تعداد جلسات بیشتری هم نیاز دارد. علاوه بر این موضوع بهتر است به یک کلینیک معتبر با پزشکانی متخصص در این زمینه مراجعه کنید.


نحوه لیزر موهای کرکی

1.jpg


همانطور که می‌دانید از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن استفاده می‌کنند. اما لیزر توانایی آن را ندارد که تمام موهای زائد را از بین ببرد، افرادی که موهای ضخیم و مشکی رنگی دارند شانس بیشتری دارند تا با کمک لیزر موهای زائد بدنشان از بین برود. اما موهای کرکی را هم می‌توان به کمک لیزر از بین برد و برای همیشه از شر آن‌ها خلاص شد. همه دستگاه‌های لیزر نمی‌توانند پاسخ مثبتی به از بین بردن این موها نشان دهند. موهای کرکی به آسانی از بین نمی‌روند. اما با کمک کدام دستگاه می‌توان موهای کرکی را از بین برد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم:

• لیزر الکس با طول موج کوتاه و انرژی زیادی که دارد، قطعا یک گزینه مناسب برای این کار خواهد بود. این نوع لیزر با انواع تایپ‌های پوستی سازگار است و می‌توان برای هر نوع مویی از آن استفاده کرد.

• لیزر speed توانایی و انرژی بیشتری در از بین بردن موهای زائد بدن داردو این دستگاه لیزر به عمق بیشتری در پوست نفوذ می‌کند و باعث تخریب و از بین بردن فولیکول‌های مو خواهد شد.

• لیزر nd:yag هم یکی دیگر از دستگاه‌های لیزری است که از آن برای از بین بردن موهای زائد و کرکی استفاده می‌کنند. این دستگاه لیزر طول موج بلندتر و انرژی کمتری دارد و از طرفی برای پوست‌های تیره رنگ و موهای نازک یک گزینه بسیار مناسب است.


آیا همه دستگاه های لیزر موهای کرکی را از بین میبرد؟


همانطور که در ابتدای این مقاله عنوان کردیم، همه‌ی دستگاه‌های لیزر نمی‌توانند موهای زائد کرکی بدن را از بین ببرند. موهای زائد کرکی به دلیل نازک بودنشان با هر دستگاهی از بین بخواهند رفت. در حال حاضر دستگاه‌های لیزر تنها موهایی که ضخامت داشته باشند را می‌توانند به صورت کامل حذف کرده و از بین ببرد.

در این میان با پیشرفت علم تکنولوژی در این زمینه و ساخت تجهیزات جدید، دستگاه‌هایی ساخته شده است که می‌توانند از بین برنده موهای زائد و کرکی در بدن باشند. موهای زائد و کرکی در مقایسه با موهای معمولی بدن سخت‌تر از بین خواهند رفت و به مدت زمان بیشتری نیاز دارند.


عوارض لیزر موهای کرکی با لیزر


لیزر موهای کرکی ممکن است با التهاب، تورم، قرمزی و.. همراه باشد. این عوارض کوتاه مدت هستند و بعد از گذشت مدت زمان کمتری از بین خواهند رفت. عوارض لیزر موهای کرکی بدن دقیقا مشابه عوارض موهای زائد بدن است و هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت.


آیا لیزر زیر بغل همزمان با بوتاکس ممکن است؟


برای بیان این موضوع که آیا لیزر همزمان با بوتاکس ممکن است یا خیر؟ بهتر است ابتدا با بوتاکس زیر بغل آشنا شوید. طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف، در رابطه با بوتاکس زیر بغل: بطور طبیعی وقتی دما بدن بالا می‌رود این سیستم عصبی است که به غدد فرمان تعریق می‌دهد. در حقیقت بدن با این کار خودش را خنک می‌کند. اما در افرادی که دچار هایپر هیدروزیس هستند این فرآیند با تعریق بسیار بیشتری همراه است.
 

2.jpg


اما تزریق بوتاکس اعصاب و غددی که وظیفه تعریق بدن را به عهده دارند مسدود می‌کنند. ابتدا ممکن است احساس کنید پوستتان یخ زده یا بی حس شده. اما بعد از مدتی و با تزریق میزان مناسبی از بوتاکس این حالت بر طرف شده. همچنین پس از گذشت چند روز تاثیرات مثبت آن را مشاهده می‌کنید. برای اینکه بدانیم بوتاکس چگونه تعریق در زیر بغل را کم می‌کند ابتدا باید بدانیم که تاثیر بوتاکس در بدن چگونه است. همانطور که گفتیم بوتاکس از نوعی سم به نام بوتولونیوم ساخته شده. تزریق بوتاکس که همان بوتولونیوم است باعث فلج شدن یا بی حس شدن ماهیچه‌ها و اعصاب می‌شود. برای مثال در جوانسازی پوست صورت، تزریق بوتاکس به خطوط میان ابرو از حرکت این عضلات جلوگیری می‌کند. در نتیجه اثرات چین و چروک دیرتر نمایان می‌شوند.

تزریق بوتاکس برای کاهش عرق کردن هم همینطور عمل می‌کند. برای مثال تزریق بوتاکس به زیر بقل یا کف دست عصب‌ها و غدد بیش فعال را مسدود و فلج می‌کند. وقتی هم که عصب‌ها نتوانند فرمان تعریق را برسانند بدن عرق نمی‌کند.

انجام لیزر زیر بغل هیچ مشکلی ندارد، اما بهتر است برای کاهش عوارض، ماندگاری و تاثیرگذاری بیشتر تا مدتی بعد از بوتاکس زیر بغل از لیزر موهای زائد زیر بغل خودداری کنید.
 


جمع بندی


با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف، در رابطه با لیزر موهای زائد بدن : لیزر موهای زائد می‌تواند رشد موهای زائد در بدن را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. اما بیشتر افراد به مروز زمان دوباره شاهد رشد موهای زائد خود هستند. اما موهایی که بعد از لیزر رشد می‌کنند، بسیار کمتر، ظریف‌تر و کم‌رنگ‌تر از حالت اولیه خود خواهند بود. لیزر موهای زائد روی انواع رنگ‌های پوست و مو نتایج متفاوتی دارد. پس بهتر است قبل از انجام لیزر با یک پزشک متخصص مشورت کنید و انتظارات خود را از انجام این روش زیبایی، به‌طور کامل برای او شرح دهید تا او بتواند روند درمان را کاملا برای شما توضیح دهد.





گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:clinicsadaf.com