بهترین پاک کننده آرایش برای پوست من کدام است؟+ انواع پاک کننده صورت
انتخاب پاک کننده صورت مناسب پوست مان مسئله مهمی است که بروز حساسیت، خشکی و آکنه های پوستی پیشگیری می کند، در این مطلب انواع پاک کننده ها و تاثیر هر یک معرفی می شوند

انواع پاک کننده های صورت مناسب انواع پوست

پاک کننده ها بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست هستند. گزینه‌های پاک‌کننده بسیار زیادی وجود دارد، پیدا کردن بهترین پاک‌کننده‌ای که مناسب پوست شما باشد، می‌تواند بسیار دشوار باشد. اگر به دنبال بهترین پاک کننده برای نوع پوست خود بوده اید، نگران نباشید! این مقاله، راهنمای سریع برای دانستن در مورد شوینده های پوست است که به شما امکان می دهد نحوه عملکرد هر کدام را درک کنید و بهترینتان را انتخاب کنید.

بیشتر بدانید : بهترین پاک کننده برای صورت آقایان چیست؟

بیشتر بدانید : نکاتی راجع به پاک کننده صورت خانم ها که باید بدانید

پاک کننده و شوینده ی پوست چیست؟

قبل از اینکه به انواع پاک کننده ها بپردازیم، بیایید با عملکرد پاک کننده ها آشنا شویم.

پاک کننده ها برای پاکسازی پوست ساخته شده اند که شامل پاکسازی منافذ پوست می باشد. برخلاف آب و صابون معمولی که پوست را خشک می کند و چرب طبیعی پوست را از بین می برد، پاک کننده های سبوم دارای فواید زیر هستند:

  • ناخالصی های سطحی و عمیق را تمیز می کنند
  • سبوم اضافی را بدون خشک کردن بیش از حد پوست از بین می برند
  • سلول های مرده پوست که به مرور زمان جمع می شوند را لایه برداری می کنند
  • در هنگام شست و شوی پوست رطوبت آن را حفظ می کنند

همه پاک کننده ها یکسان ساخته نمی شوند و دانستن اینکه چه نوع پاک کننده ای برای پوست شما مناسب تر است، ضروری است.

فوم های شست و شوی پوست

فوم ها پاک کننده های کف کننده ای هستند که بافت شیری یا کرمی ندارند. هنگامی که با آب مخلوط می شوند، کف بسیار زیادی تولید می کنند که به خلاص شدن از شر آلودگی ها، چربی اضافی و آرایش کمک کرده و پوست را تمیز و شاداب می کند. فوم های شست و شو معمولاً برای انواع پوست های چرب و مستعد آکنه پیشنهاد می شوند زیرا کاربردشان پاکسازی عمیق پوست است. این پاک‌کننده‌ها باید با احتیاط استفاده شوند زیرا اکثر فرمول‌ها حاوی SLES و SLS هستند که باعث تحریک پوست می‌شوند.

ژل های شست و شو

ژل های شست و شو این ایده را اصلاح می کنند که الزاما برای تمیز کردن مناسب پوست به کف یا حباب نیاز دارید. این پاک کننده ها از نظر بافت و ظاهر با فوم های شست و شوی پوست سبک متفاوت هستند. آنها کاملاً شفاف یا کم رنگ هستند و دارای قوام ژل مانند ضخیمی هستند که مقدار کمی کف (در صورت وجود) و یک تجربه پاکسازی ملایم را فراهم می کند.

اگرچه ژل های شست و شو، پاکسازی سبک تر و ملایم تری دارند، اما لزوماً به این معنی نیست که اثربخشی کمتری دارند. ژل های شست و شوی پوست، لایه‌های عمیق‌تر را نیز تمیز می‌کنند (همانطور که پاک‌کننده‌های کف‌دار انجام می‌دهند) و پس از پاک‌سازی احساس شادابی به شما می‌دهند. به علاوه، پیدا کردن ژل های شست و شو، برای کمک به حفظ تعادل PH پوست آسان تر است.

ژل های شست و شوی صورت برای چه کسانی مفید هستند؟
شستشوی صورت

همانطور که می توانید تصور کنید، ژل های شست و شوی پوست برای انواع پوست های حساس، تحریک کننده یا خارش دار و پوست هایی که پس از تمیز کردن به راحتی خشک می شوند توصیه می شود.

اگرچه به اندازه ی فوم های شست و شو پاکسازی پوست را انجام نمی دهند، اما هنوز می توانند در پاکسازی پوست های چرب یا مستعد آکنه موثر باشند. مواد ضد عفونی کننده و ضد آکنه را می توان به راحتی به فرمول های مبتنی بر ژل اضافه کرد. بهترین بخش پاک کننده های ژلی این است که برای انواع پوست مناسب هستند.

کرم های پاک کننده

کرم‌های پاک‌کننده، که گاهی به آن‌ها لوسیون‌های پاک‌کننده یا شیر پاک‌کن نیز می‌گویند، بافتی ضخیم‌تر و کرمی دارند و با ترکیباتی برای کمک به حفظ رطوبت پوست، مانند روغن‌های گیاهی، فرموله می‌شوند. آنها به طور کلی از کف جلوگیری می کنند و پوست را به ملایمی پاک می کنند. پاک کننده های کرمی کثیفی و آرایش را به طور موثری از بین می برند، اما ممکن است به اندازه فوم های شست و شوی پوست، موثر نباشند و همچنان بر روی پوست خود احساس سنگینی داشته باشید.

شیر پاک‌کن ها برای چه کسانی مفید هستند؟

کرم‌های پاک‌کننده ملایم‌تر و مرطوب‌کننده‌تر از سایر پاک‌کننده‌ها هستند و برای پوست‌های خشک بهترین هستند. اکثر پاک کننده های کرمی، حاوی فرمول های آرام بخش، تسکین دهنده و مرطوب کننده پوست هستند که حتی برای انواع پوست های بالغ و حساس نیز مناسب می باشند.

شیر پاک‌کن ها برای چه کسانی مفید نیستند؟

سایر پاک کننده ها و شوینده های پوست برای انواع پوست های چرب و نوجوان موثر تر خواهد بود.

علاوه بر این، انواع دیگری از پاک کننده ها در بازار موجود است که متخصصان پوست به سختی آنها را تایید می کنند؛ نظیر پاک کننده روغن، میسلار واتر و پاک کننده خاک رس. با پزشک خود مشورت کنید تا نوع پوست خود را بدانید و بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید.

بیشتر بدانید : بی ضررترین پاک کننده های پوست که در آشپزخانه یافت می شوند

بیشتر بدانید : پاک کننده‌های میسلار (پاک کننده‌های بدون نیاز به شستشو ) و مزایای آنها

بیشتر بدانید : شست شوی صورت با پاک کننده ها برای پوست مفیدتر است یا فقط آب؟!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com