سردرد برای خانم ها و شکم بزرگ برای آقایان نشانه این بیماری های خطرناک است
خیلی از خانم ها سردرد را امری عادی تلقی می کنند و یا اینکه آقایان داشتن شکمی برجسته و بزرگ را مایه مباهات دانسته و حتی آن را نشان مردانگی می دانند.

سردرد در خانمها و شکم بزرگ در آقایان نشانه چیست؟

سلامتی تک تک افراد جامعه چه مرد و چه زن از اهمیت بالایی برخوردار است. گاهی وقت ها می شود با در نظر داشتن ملاحظاتی و صرفا دقیق تر بودن، از بروز فاجعه پیشگیری کرد. خیلی از خانم ها سردرد را امری عادی تلقی می کنند و یا اینکه آقایان داشتن شکمی برجسته و بزرگ را مایه مباهات دانسته و حتی آن را نشان مردانگی می دانند. اما واقعیت این است که هر دوی این مسائل، هشداری برای به خطر افتادن سلامتی خانم ها و آقایان است.

 

خانم ها سردرد مداوم شوخی نیست!

نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می دهد خانم هایی که به طور مداوم دچار سردرد می شوند، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از سکته قرار می گیرند. در واقع سردرد می تواند هشداری برای خانم ها باشد. نتایج این پژوهش که در British Medical Journal به چاپ رسیده است، نشان می دهد سردردهای مداوم در خانم ها، خطر سکته قلبی را 39 درصد و خطر سکته مغزی را 62 درصد افزایش می دهد.

محققان نتایج بررسی های انجام شده روی 115500 زن بین 25 تا 42 ساله را که مشکل سلامتی خاصی نداشتند، مورد بررسی قرار دادند. آنها مشاهده کردند 15 درصد این خانم ها مبتلا به میگرن بودند. در پایان بررسی ها 1300 نفر از این خانم های دچار سردرد قربانی حمله قلبی شده و 223 نفر از آنها جان خود را از دست دادند. با وجود اینکه به نظر می رسد نیاز به بررسی های تکمیلی وجود دارد، اما محققان توصیه می کنند که خانم ها سردرد را بی اهمیت ندانسته و آن را جدی بگیرند.

 

آقایان شکم بزرگ شوخی نیست!

محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس به این نتیجه رسیدند که افزایش اندازه دور کمر می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد. محققان به مدت 14 سال روی 150 هزار مرد از هشت کشور اروپایی با سنین متوسط 52 سال بررسی هایی انجام دادند. در بین داوطلب ها 7022 نفر به سرطان پروستات مبتلا شده و 934 نفر در اثر آن جان خود را از دست دادند.

بعد از مقایسه اطلاعات پزشکی این افراد با پرونده پزشکی افراد سالم مشخص شد، آقایانی که اندازه دور کمرشان به 95 سانتی متر می رسد، به میزان 13 درصد بیشتر در معرض سرطان پروستات قرار می گیرند. متاسفانه هر ده سانتی متر بیشتر دور کمر نیز این خطر را افزایش می دهد. محققان بر این عقیده هستند که آقایان باید مراقب وزن و اندازه دور شکم خود باشند و از انباشتگی چربی در این مناطق جلوگیری کنند.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:tebyan.net