مدت زمان دوش گرفتن
به نظر می رسد دوش گرفتن به صورت روزانه، یک مفهوم نسبتا مدرن است. اما آیا دوش گرفتن به صورت روزانه مفید هم هست؟

چه مدت باید دوش بگیرید؟

شاید به نظر برسد که تنها راه برای تمیز شدن، گرفتن یک دوش پر بخار، داغ و طولانی است یا شاید از آن نوع افرادی هستید که فقط وقتی دوش می گیرند که در نهایت متوجه می شوند آن بوی بدی که در خانه به مشام می رسد، به خاطر آنهاست. جزء هر یک از این دو دسته که باشید، احتمالا دارید اشتباه می کنید. مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، یک روش صحیح برای دوش گرفتن وجود دارد. و حقیقت این است که آن اصلا طولانی نیست.

به نظر می رسد دوش گرفتن به صورت روزانه، یک مفهوم نسبتا مدرن است. علاوه بر این به جای یک نیاز واقعی به حمام، بیشتر نوعی قرار داد اجتماعی است که همیشه بوی خوبی بدهید. در واقع، تنها کنج ها و شکاف ها مانند کشاله ران و زیر بغل باید به طور مرتب شسته شوند. آنها نواحی هستند که بیشترین بوی بدن را تولید می کنند که از رشد باکتری ها نشات می گیرد. در مورد بقیه بدن تان؟

دوش گرفتن به صورت روزانه در صورت داشتن برخی شرایط خاص می تواند ضروری باشد. ورزش کردن به طور منظم، زندگی در آب و هوای گرم، داشتن یک کار سخت یا هر چیز دیگری که باعث شود به صورت روزانه عرق کنید، به این معناست که شما احتمالا باید هر روز دوش بگیرید. اگر آنقدرها عرق نمی کنید، احتمالا لازم نیست که به دفعات زیاد دوش بگیرید چون بیش از حد دوش گرفتن، بیشتر از آنکه مفید باشد، مضر است.

استفاده از آب فوق العاده گرم می تواند باعث پوست خشک و خارش دار شود. حتی اگر اگزما نداشته باشید. اگر پوست شما از خشکی ترک بخورد، خودتان را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت می کنید. در اکثر موارد، مردم تمایل دارند که بیش از حد حمام کنند. حمام کردن به درستی، بهداشتی و سازگارتر با محیط زیست است.

به صورت روزانه، همه کنج ها و شکاف هایی که باکتری ها دوست دارند در آن رشد کنند را بشویید. از آب گرم استفاده کنید، نه آب داغ! و برای مدت طولانی زیر جریان آب نمانید. دوش گرفتن با آب داغ برای دوره های زمانی طولانی می تواند چربی های طبیعی پوست را از بین ببرد و آن را خشک و مستعد شکنندگی کند و همچنین برخی از باکتری های خوب بدن را نیز نابود سازد.

به طور کلی برای دستیابی به بهترین نتایج، دوش شما نباید زیاد طول بکشد، خیلی داغ باشد یا به دفعات زیاد اتفاق بیفتد.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:fitnessmazazine.ir