اشتباهاتی که بعد از بلند شدن از خواب مرتکب می شویم
بعد از باز کردن چشم هایتان از خواب چه کارهایی انجام می دهید. آیا سریع از رختخواب خارج می شوید، دوش می گیرید، نگاهی به ظاهرتان می اندازید و از منزل خارج می شوید؟ یا اینکه کارهای دیگری انجام می دهید؟

خطاهای بعد از بلند شدن از خواب

خطاهایی که ما هر روز پس از برخاستن از خواب مرتکب می شویم زیاد هستند که سلامتی ما را به شدت به خطر می اندازند. در این مطلب در خصوص این اشتباهات بیشتر صحبت می کنیم.

 

به سرعت از رختخواب خارج می شوید

ما اغلب صبح ها مرتکب دو اشتباه می شویم : از یکسو یک زنگ گوش خراش و آزاردهنده برای ساعت خود انتخاب می کنیم و از سوی دیگر به سرعت از رختخواب بیرون می پریم. بخاطر داشته باشید که بدن ما بین 6 تا 8 ساعت در حالتی خوابیده قرار داشته و باید کم کم خود را با حالتی جدید وفق دهد. با خروج ناگهانی از تختخواب ممکن است دچار سرگیجه شوید.

 

بنابراین از امروز این توصیه ها را مد نظر قرار دهید : 

- با خونسردی از جا برخیزید، انگار که در حالت ریلکسیشن قرار دارید. 

- ساعت را ده دقیقه زودتر از زمانی که باید برخیزید تنظیم کنید و آهنگ آرامشبخشی را برای زنگ ساعت خود انتخاب کنید. از انتخاب آهنگ همیشگی بییب، بییب بییب اجتناب کنید. 

- اولین کار برخاستن و نشستن بر روی تخت است و سپس به مدت دو دقیقه نفس عمیق بکشید. 

- دست های خود را به آرامی کشش دهید. دو دست خود را در هم قفل کنید و بازوها را بالای سر ببرید و در حالیکه بازوهای خود را می کشید، به سمت چپ و راست خم شوید.

- با انجام چرخشهای دورانی ملایم گردن خود را به آرامی نرمش دهید. 

- دوباره نفس عمیق بکشید و از جا بلند شوید. اکنون شما آماده اید. 

 

بدون خوردن صبحانه از منزل خارج می شوید

شما باید بچه ها را آماده کنید، آنها را به مدرسه ببرید، به موقع به محل کار خود برسید، ناهار را آماده کنید، دوش بگیرید، لباس بپوشید و ... می دانیم که کارهای زیادی هستند که شما باید انجام دهید. شما به عنوان مادر یا حتی پدری دلسوز دقت دارید دیگر اعضای خانواده بدون خوردن صبحانه از منزل خارج نشوند اما به خود توجهی ندارید و این اشتباهی بزرگ است.

زودتر از بقیه بیدار شوید تا وقت کافی داشته باشید. بسیار مهم است که با خونسردی و آرامش از خواب برخیزید و برای خوردن صبحانه وقت کافی داشته باشید.

برخی افراد روز خود را تنها با خوردن یک فنجان بزرگ قهوه بعد از بیدار شدن آغاز می کنند. این کار نیز اشتباه است. بهترین کار شروع کردن با یک لیوان آب ولرم با اندکی آبلیمو و سپس خوردن صبحانه بعد از 15 الی 20 دقیقه است. شما می توانید از این فاصله برای دوش گرفتن استفاده کنید. بعد از آن شما می توانید به همراه مواد غذایی دارای فیبر و پروتئین و میوه، قهوه بخورید. بدین ترتیب شما پس از مصرف تمام مواد مغذی مورد نیاز برای داشتن یک روز خوب و با انرژی بسیار از منزل خارج می شوید.

 

قبل از باز کردن کامل چشم ها به تلفن همراه خود نگاه می کنید

شما برای سر زدن به شبکه های اجتماعی، مطلع شدن از اتفاقاتی که در طول شب گذشته روی داده اند و خواندن تمام پیامهای جدید به اندازه کافی وقت دارید. آرامش خود را حفظ کنید چون تمام طول روز را برای انجام این کارها در اختیار دارید.

بهترین حالت بیدار شدن با آرامش و به دور از هرگونه فناوری است. برخیزید، دوش بگیرید و در مقابل پنجره صبحانه و هوای تازه بخورید. بهتر است که با خیال راحت و دور از امواج الکترومغناطیسی این گونه وسایل روز خود را آغاز کنید.

 

با آب خیلی گرم دوش می گیرید

برای شروع یک روز پر انرژی چیزی بهتر از یک دوش آب ولرم بعد از بیدار شدن از خواب نیست و اگر دوش خود را با آب سرد به پایان برسانید، برگ برنده را در دست دارید.

همه ما آب گرم را دوست داریم اما آب گرم همیشه و بویژه هنگام صبح برای بدن خوب نیست. در طی اولین ساعات روز، باید ابتدا بدن خود را دوباره فعال کنید و بنابراین قرار دادن آن در معرض دمای بسیار بالا مضر است.  بهتر است با آب ولرم دوش بگیرید و با ریختن اندکی آب سرد - بویژه روی پاها - آن را به پایان برسانید

ریختن آب سرد روی پاها باعث می شود تا در طول روز احساس سنگینی و تورم در پاها نکنید. این کار همچنین باعث فعال شدن دوباره پاها و آماده کردن آنها برای یک روز جدید می شود. از هم اکنون تصمیم به اجرای این کار بگیرید تا دریابید که چه احساس خوبی در شما ایجاد می کند.

 

با بدخلقی از منزل خارج می شوید

روز کاری بسیار طولانی در پیش دارید، به سرعت از منزل خارج می شوید و کارهای بسیاری وجود دارد که باید انجام دهید. احساس خستگی می کنید و از خود می پرسید چگونه می توانید تمام طول روز دوام بیاورید. این وضعیتی بسیار رایج است که افراد زیادی از آن گله می کنند.

افکار منفی می توانند بی آنکه حتی خبردار شوید، با کاهش کیفیت زندگی موانعی را در مقابل سلامتی و احساسات خوب تان ایجاد کنند. فردا صبح این موضوع را امتحان کنید. با نگاهی متفاوت از منزل خارج شوید و سعی کنید ایده های زیر را در ذهن خود بگنجانید

- امروز همه چیز به خوبی اتفاق می افتد و من مطمئنم که امروز، یک روز بسیار عالی خواهد بود. 

- من از تمام چیزهایی که دارم و از تمام اتفاقی که روی می دهد، بهره می برم. با آرامش و خونسردی از منزل خارج می شوم و تا محل کار قدم می زنم و به تمام چیزهایی که دور و بر من هستند، نگاه می کنم: مردم، مغازه ها، پارکها و ...

- من از عهده کارها به خوبی بر می آیم. مهم این است که از خودم راضی باشم و احساس غرور کنم. 

- هنگامی که روز به پایان رسید، به خود هدیه ای کوچک می دهم، یک چیز بسیار ساده مانند خوردن یک قهوه در جایی که دوست دارم، قدم زدن در پارک یا تلفن زدن به کسی که مدتهاست او را ندیده ام. 

 

همانگونه که ملاحظه می کنید، اشتباهاتی که هنگام برخاستن از خواب مرتکب می شویم، متنوع اند. ما برخی جنبه های غذایی زندگی خود را فراموش می کنیم و این کار هر روز به قیمت بخشی از سلامتی ما صورت می گیرد.  به خاطر داشته باشیم که کیفیت زندگی ما با چیزهای بسیار ساده و خوشبینی روزمره ساخته می شود.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: tebyan.net