آیا انحراف چشم در هر سنی قابل درمان است؟
یک متخصص چشم و شبکیه، درمان انحراف چشم را بسته به نوع و میزان آن متفاوت دانست و گفت: انحراف چشم از سنین کودکی تا بزرگسالی قابل درمان است که پس از بررسی‌های لازم، نوع درمان آن مشخص خواهد شد

انحراف چشم قابل درمان است

دکتر فریبا قاسمی افزود: در کودکان معمولا اگر مشخص شود که مشکل انحراف چشم آن‌ها مربوط به عیوب انکساری چشم است، از طریق تجویز عینک آن را درمان می‌کنند که این روش علاوه بر رفع انحراف چشم، تنبلی آن را نیز مرتفع خواهد ساخت.

وی تشریح کرد: این کودکان هر چند وقت یکبار باید برای معاینه مجدد مراجعه کنند تا میزان انحراف و حرکت‌های چشم در جهات مختلف و عصب‌های چشم بررسی شود تا در صورت نیاز به بررسی بیشتر در مورد وجود مشکلات دیگر، اقدامات لازم به عمل آید.

این متخصص چشم و شبکیه اظهار کرد: در دیگر افراد و یا کودکان چنانچه مشکل عیوب انکساری علت انحراف چشم نباشد و در بررسی‌ها مشخص شود که مربوط به مشکلات شبکیه است شبکیه چسبانده می‌شود و یا در صورت وجود تومور، اقدامات لازم در زمینه برداشتن تومور انجام خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه مهمترین کار در مورد انحراف چشم، بررسی دقیق در مورد علت انحراف بوجود آمده در چشم است، عنوان کرد: آخرین راه درمان در صورتی که راه‌های ذکر شده کاربردی نباشد، جراحی است  که در صورت کاربردی نبودن هیچ‌کدام از راه‌های درمان ذکر شده، فرد مورد عمل جراحی قرار خواهد گرفت. 

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatonline.ir