بی اختیاری ادرار با مصرف این مواد تشدید می شود
در این مطلب با مواد غذایی و عادت های نادرستی که ممکن است منجر به بروز و تشدید بی اختیاری ادرار در شما شوند آشنا می شوید

مواد تشدید کننده بی اختیاری ادرار

بی اختیاری در ادرار برای هر فردی ممکن است پیش بیاید اما شیوع این بیماری در زنان بیش از مردان است، افراد معمولا بر اثر عوامل محیطی مانند استرس نیز، دچار بی اختیاری ادرار می شوند، البته لازم به ذکر است که تغییر سبک زندگی می تواند به رفع این مشکل کمک بسزایی کند. در این مطلب موادی که باعث تشدید بی اختیاری ادرار می شوند را به شما معرفی می کنیم.

 

مصرف مایعات

تقریبا می توان گفت همه نوشیدنی ها میزان آب بدن را با لا می برند به همین دلیل ممکن است بی اختیاری را در افراد افزایش دهند، در حالی که عدم مصرف نوشیدنی در طول روز نیز باعث یبوست، عفونت های ادراری و سنگ کلیه می شود، بنابراین توصیه می شود مایعات را به اندازه در طول روز مصرف کنید و اگر دچار بی اختیاری ادراری در هنگام شب هستید سعی کنید از مصرف زیاد آب در آن زمان اجتناب کنید.

 

قهوه و چای

قهوه و چای علاوه بر اینکه خوشمزه هستند و آرامش خاصی را برای شما به ارمغان می آورند، می توانند در عین حال بزرگ ترین عامل تشدید بی اختیاری ادرار در شما باشد، زیرا این 2 نوشیدنی به دلیل مقادیر بالایی از کافئین و دیورتیک، باعث تحریک مثانه و بی اختیاری می شود.

 

شکلات

شکلات به دلیل مقادیر بالایی از کافئین سبب تحریک مثانه و بیش فعالی آن می شود که می تواند موجب تشدید بی اختیاری ادرار شود.

 

قند

شیرین کننده های مصنوعی و محصولاتی مانند عسل، شربت، ذرت و غذاهای شیرین به دلیل مقادیر بالایی از شکر باعث تشدید بی اختیاری می شوند.

 

غذاهای تند

مصرف ففل قرمز و فلفل سیاه نیز مانند موارد ذکر شده در قسمت فوق باعث تحریک مثانه و بی اختیاری می شود.

 

نوشیدنی های اسیدی

نوشیدنی هایی مانند گریپ فروت، پرتقال، لیمو و حتی آب گوجه فرنگی با وجود آنکه جزو مرکبات هستند و برای بدن مفید واقع می شوند، اما باعث تحریک مثانه و تشدید بی اختیاری می شوند.

 

دارو و قرص ها

کاهش فشار خون، آرام بخش های عضلانی و دیگر آرام بخش ها، ممکن است باعث بی اختیاری ادرار به خصوص در خانم ها شوند.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir