درمان های خانگی
خودتان را با داروها و درمان های خانگی که در اطراف تان در خانه دارید درمان کنید و آشپزخانه خود را به یک کلینیک طبیعی تبدیل کنید.

داروهای طبیعی و خانگی که در آشپزخانه تان پیدا می شوند

بر طبق یک نظر سنجی تقریبا 45 درصد آمریکایی ها گفته اند در سال گذشته برای صرفه جویی در هزینه ها به جای مراجعه به پزشک بیشتر از داروهای خانگی یا داروهای بدون نیاز به نسخه OTC (Over the Counter) استفاده نموده اند. در حالی که همیشه باید با مشاهده علایم جدی بیماری فورا به پزشک مراجعه نمایید ولی در عین حال باید قادر باشید که مشکلات جزئی را با وسایل ارزان قیمت که در خانه خود دارید تسکین دهید.

 

 1.نمک Salt

نمک برای درمان بیماری پای ورزشکار

مورد استفاده: *بیماری پای ورزشکار Athlete’s foot

نمک شور، یک محیط خصمانه برای قارچ ها ایجاد می کند، عرق اضافی روی پاها را کاهش می دهد و پوست را برای نفوذ عمیق تره داروهای ضد قارچ نرم می کند. به پیشنهاد دکتر سوزان ام لواین Suzanne M. Levine، پاهایتان را 5 – 10 دقیقه در مخلوطی از 2 قاشق چایخوری نمک در نیم لیتر آب گرم بگذارید خیس بخورد.

*پای ورزشکارAthlete’s foot، نوعی بیماری قارچی است که در پا دیده می‌شود. شایعترین محلی که توسط درماتوفیتها مبتلا می‌شوند پاها هستند. این بیماری در جوانی و میانسالی و در مردان بالغ بیشتر دیده می‌شود. همچنین درصد ابتلا در سنین قبل از بلوغ پایین است.

 

2.*آب تونیک Tonic water

*آب تونیک Tonic water

مورد استفاده: سندروم پای بی قرار Restless legs

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سندروم پای بی قرار (ِRLS) چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : توصیه های تغذیه ای برای پاهای بی قرار!

 یک لیوان 150 میلی لیتری از آب توتیک قبل از خواب نشانه های سندروم پای بی قرار را آرام می کند، کینین موجود در آن به متوقف شدن انقباضات مکرر کمک می کند.

*آب تونیک یا آب تونیک هندی: یک نوشابه گازدار دارای *کینین Quinine است.به طور معمول به عنوان یک پیشگیری از مالاریا استفاده می شود، آب تونیک معمولا به میزان قابل توجهی از کوینین مصرف می کند و برای طعم تلخ متمایز آن مصرف می شود.

*کینین Quinine: یک بلور آلکالوئید طبیعی سفید است که از ویژگی‌های دارویی آن می توان به تب‌بُر، درمان‌کنندهٔ مالاریا و کاهش‌دهندهٔ درد اشاره کرد.

 

3.لیمو ترش Lemon

درمان لکه های پیری به کمک لیموترش

مورد استفاده: لکه های پیری Age spots

به پیشنهاد آدری کینین  Audrey Kunin، متخصص پوست در کانزاس سیتی، لیموترش را برش داره و مستقیما روی لکه های پیری به مدت 10 – 15 دقیقه قرار دهید. اسید آب لیموترش تازه به کم رنگ تر شدن لکه های پیری کمک می کند. ولی یک شبه اثرش را نخواهید دید. بعد از 6 – 12 هفته متوجه تغییر آن خواهید شد. مراقب باشید چون استفاده بیش از حد باعث پوسته ریزی خواهد شد.

 

4.عسل Honey

درمان خراشیدگی و بریدگی با کمک عسل

مورد استفاده: بریدگی ها و خراشیدگی ها Cuts and scrapes

این شیرین کننده طبیعی دارای 3 عامل بهبود دهنده زخم است:

  • - قند برای جذب رطوبت به طوری که باکتری ها نمی توانند زنده بمانند
  • - پراکسید هیدروژن برای ضد عفونی کردن 
  • - موم بر پایه نکتار که باکتری ها را می کشد

علاوه بر آن از عسل خشک شده می توان به عنوان یک بانداژ طبیعی استفاده کرد.

 

5.روغن زیتون Olive oil

روغن زیتون برای درمان اگزما

مورد استفاده: اگزما Eczema

روغن زیتون عنی از آنتی اکسیدان برای کاهش التهاب بوده و پایه بسیاری از مرطوب کننده هاست. می توانید به تنهایی از آن استفاده کنید، در این صورت فاقد مواد شیمیایی تحریک کننده ای است که ممکن است در کرم های مرطوب کننده، پیدا کنید.  به ازای هر اینچ مربع از پوست 1 قاشق چایخوری روغن زیتون استفاده کنید و لایه ای روی آن ایجاد کنید که جلوی خشک شدن آن را بگیرد. در موارد جدی قسمت های پوسته پوسته شده را بعد از روغن زدن به مدت یک شب با پلاستیک بپوشانید.

 

6.شیر Milk

درمان اضطراب با شیر

مورد استفاده: اضطراب Anxiety

برای آرام کردن خود قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشید. به گفته دکتر برنارد ویتون Bernard Vittone، متخصص روان پزشکی و بنیانگذار مرکز ملی درمان فوبیا، اضطراب و افسردگی در واشنگتن دی سی، " شواهد قدیمی به موثر بودن شیر گرم در کاهش اضطراب تاکید دارند. شیر حاوی آمینو اسید تریپتوفان tryptophan است که می تواند باعث ایجاد آرامش شود.

 

7.سرکه سیب Apple cider vinegar

مورد استفاده: کبودی Bruises

سرکه سیب یک ضد التهاب طبیعی است. کمی از آن را روی یک گلوله پنبه ای ریخته و به طور مستقیم روی کبودی بکشید یا با سفیده تخم مرغ مخلوط نموده هم بزنید تا حالت ژله ای پیدا کند و یک لایه از آن را روی کبودی قرار دهید.

 

8.چای بابونه Chamomile tea

درمان میخچه با چای بابونه

مورد استفاده: میخچه و پینه پا Calluses and corns

به توصیه لوین، اگر پایتان دچار تاول و میخچه شده، آن ها را در حمام بابونه رقیق قرار دهید. این چای پوستتان را نرم کرده و تسکین می دهد. این چای ممکن است به پاهایتان رنگ دهد که البته به راحتی با آب و صابون شسته می شود.

 

9.جوش شیرین Baking soda

درمان عفونت مجاری ادرار با جوش شیرین

مورد استفاده: عفونت مجاری ادراری Urinary tract infection

متخصص اورولوژیست دکتر لارن گیلسپی می گوید: جوش شیرین باعث می شود که مثانه بیشتر قلیایی شده و مانع رشد باکتریها می شود. محلولی حاوی یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و 200 میلی لیتر آب را به محض مشاهده اولین نشانه های عفونت مجاری ادراری بنوشید. این کار را تا زمانی که به پزشک مراجعه نمایید ادامه دهید و سپس نسخه مناسب برای مصرف آنتی بیوتیک بگیرید.

 

10.زنجبیل Ginger

درمان معده درد با زنجبیل

مورد استفاده: درد معده Stomachaches

این ریشه به عنوان آرام بخش معده شناخته می شود و واقعا هم همینطور است. بهترین گزینه برای انواع بیماری های معده است از جمله ترش کردن یا رفلاکس معده و حالت تهوع صبحگاهی بارداری. برای تهیه چای زنجبیل آن یک قاشق غذاخوری رنجبیل تازه را 10 دقیقه در آب داغ دم کرده و بنوشید.

 

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ