برای جلسه کنکور چه خوراکی هایی همراه ببریم؟
با نزدیک شدن به روز کنکور عملکرد سیستم مغزی و کاهش اضطراب اهمیت مضاعفی پیدا می کند و مصرف برخی مواد غذایی سرجلسه کنکور حافظه را ارتقاء می بخشند

خوراکی های جلسه کنکور

در واپسین روزهای مانده به بزرگترین مارتن علمی کشور، در کنار مطالعه و دوره کردن مطالب باید نظارت و توجه ویژه ای بر مواد غذایی مصرفی و نیز ساعات استراحت خود داشته باشید.

در این روزها از خوردن خوراکی های فست فود، غذای غیر خانگی و امتحان کردن خوراکی های جدید خودداری کنید زیرا ممکن است دچار آلرژی، مسمومیت غذایی، مشکلات گوارشی و نیز کاهش توان ذهنی شوید.

در عوض مصرف مواد غذایی سالم و خانگی شامل انواع میوه و سبزیجات، دانه های آجیل، مکمل های ویتامینی تحت نظارت پزشک، خوراک های دریایی و لبنیات می تواند به تقویت بنیه شما، افزایش انرژی و گیرایی ذهنی و درک بهتر مفاهیم و نکات کلیدی درس ها کمک کند.

 

منابع انرژی مغز انسان از مواد زیر تشکیل می شود:

20درصد گلوکز، 35 درصد کل ویتامین ها و املاح معدنی، 40 درصد آب و 50 درصد چربی که مغز به آنها نیاز دارد.

برای موفقیت در جلسه آزمون پس از صرف یک وعده مغذی صبحانه، می توانید خوراکی های زیر را به مقدار کم همراه با خود به جلسه امتحان ببرید و در باز های زمانی که دچار احساس خستگی شدید، از این خوراکی ها استفاده کنید.

نکته مهم همراه بردن حجم کم خوراکی و توجه به این نکته است که خوراکی باعث نوچ یا چرب شدن دستان شما، لکه شدن برگه امتحانی، ایجاد حساسیت ، تشنگی یا سرفه در شما نشود.

در کنار خوراکی های جامد همراه داشتن آب یا آبمیوه های طبیعی کم شکر، چای سبز با لیمو و نعناع همراه با مقداری نبات نیز می تواند در افزایش بازده ذهنی در فرد امتحان دهنده بسیار موثر باشد.

دانه های آجیل یک خوراکی کم وزن و مقوی است و یک توصیه عالی برای به همراه داشتن در جلسه امتحان، از جمله دیگر خوراکی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیب، ماست در ظروف در بسته و کم حجم، زغال اخته، شاه توت، تمشک، مقداری ساقه اسفناج، شکلات کم شیرین، ساقه کوچک کلم بروکلی، تخم مرغ و موز.

این خوراکی ها همگی دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت حافظه و ذهن، جلوگیری از خستگی و کاهش سطح تمرکز، تغذیه خوب سلول های مغزی و تقویت خون رسانی به این عضو مهم در بدن هستند.

از دیگر خواص این خوراکی ها دارا بودن آهن، نیترات، فلاونول ها، مواد ضد استرس، آرام بخش اعصاب، جلوگیری از بالا رفتن فشارخون و ضربان قلب است.

همراه داشتن خوراکی های بسیار شیرین چون انواع کیک و شیرینی و شکلات می تواند باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون، احساس تشنگی و ضعف شود به همین دلیل مصرف بیش ازحد این خوراکی ها در جلسه امتحان توصیه نمی شود.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir