رفع سکسکه با چند روش خانگی
سکسکه گاهی واقعا مشکل ساز و خسته کننده می شود، در این مقاله به چند روش ساده برای درمان خانگی سکسکه اشاره می کنیم.

چطور سکسکه را در خانه درمان کنیم؟

1. درمان سکسکه با یک خوراکی شیرین

رفع سکسکه با چند روش خانگی

گرفتگی های عضله دیافراگم آسیب رسان نیستند، اما تا زمانی که درمانی برای سکسکه پیدا نکنید، می توانند شما را آزار دهند. یک قاشق شکر درمان محبوب برای سکسکه محسوب می شود، زیرا دانه دانه بودن آن می تواند کمی مری را تحریک کند و باعث می شود عصب های فرنیک* (phrenic nerves ) دوباره تنظیم شوند، گرچه مدرکی در این مورد وجود ندارد.

* عصب فرنیک (Phrenic nerve) : این عصب از اعصاب گردنی سوم ، چهارم ، پنجم (عمدتاً چهارم) منشا میگیرد و به دیافراگم عصب دهی میکند.


2. درمان سکسکه با یک خوراکی ترش

رفع سکسکه با چند روش خانگی

یک قاشق چایخوری سرکه بخورید. طعم ترش آن می تواند سکسکه را متوقف کند.


3. درمان سکسکه با کمی کره بادام زمینی

رفع سکسکه با چند روش خانگی

یک قاشق غذاخوری بزرگ و پر از کره بادام زمینی یک درمان کلاسیک است. در فرایند جویدن کره و جدا کردن آن از زبان و دندان ها، الگوی بلعیدن و تنفس شما قطع می شود و از این رو سکسکه شما متوقف می شود.


4. درمان سکسکه با مقداری سس تند

رفع سکسکه با چند روش خانگی

تاثیر این روش احتمالا به این دلیل است که گرما و سوختگی به اندازه کافی منحرف کننده هستد تا تمرکز بدن را به جای فرایند سکسکه به خود جلب کنند.


5. درمان سکسکه با مقداری عسل

رفع سکسکه با چند روش خانگی

یک قاشق چایخوری عسل را که در آب گرم حل شده، پشت زبان خود قرار دهید و آن را ببلعید. عسل هم مانند شوید می تواند عصب واگ* (vagus nerve  ) را تحریک کند تا سکسکه را متوقف کند. علاوه بر این عسل به عنوان یک ضد عفونی کننده و تسکن دهنده سرفه هم مطرح است.

* عصب واگ (vagus nerve ) : عصب واگ یا واگوس(پنوموگاستریک) طولانی ترین عصب مغزی و دهمین زوج اعصاب مغزی از ۱۲ جفت عصب مغز است که در بلعیدن غذا، صحبت کردن، فعالیتهای پاراسمپاتیک (به عنوان مثال کاهش میزان ضربان قلب و فشار خون، افزایش فعالیت گوارشی و انقباض مردمک ها) و هاضمه نقش دارد.


6. درمان سکسکه با پودر شکلات

رفع سکسکه با چند روش خانگی

فرایند درمان سکسکه با این روش کمی سخت است. کمی پودر مخلوط نوشیدنی شکلات (کاکائو ) را با قاشق بخورید. خوردن یک قاشق پر از این پودر آسان نیست و می تواند سکسکه را متوقف کند.


7. درمان سکسکه با تنفس در کیسه کاغذی

رفع سکسکه با چند روش خانگی

در داخل یک کیسه کاغذی به آرامی نفس عمیق بکشید (اگر احساس سبکی سر می کنید این کار را متوقف کنید). این روش میزان دی اکسید کربن خون را افزایش داده و باعث می شود دیافراگم به طور عمیق تری منقبض شود تا اکسیژن بیشتری وارد بدن کند که این امر گرفتگی های مربوط به سکسکه را متوقف می کند.


8. درمان سکسکه با دانه شوید

رفع سکسکه با چند روش خانگی

این یک ترفند ساده و دلپذیر بری رهایی از سکسکه است: یک قاشق چای خوری دانه شوید را به آرامی بجوید. این درمان سنتی ممکن است موثر باشد، زیرا بلعیدن دانه های شوید عصب واگ را تحریک می کند تا سکسکه را متوقف کند.


9. درمان سکسکه با دستما توالت

رفع سکسکه با چند روش خانگی

یک برگ دستمال توالت را روی لبه یک لیوان قرار دهید و سپس از طریق این دستمال آب بنوشید. در این شرایط برای مکیدن آب مجبور به کشیدن بیشتر دیافراگم خود و در نتیجه قورت دادن متمرکز، با حرکات مربوط به گرفتگی عضله ناشی از سکسکه مقابله می کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : در مورد سکسکه بیشتر بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سکسکه های شما می تواند نشانه یکی از این بیماری های مهم باشد!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 علت سکسکه و هر آنچه باید در مورد درمان سکسکه بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه سکسکه دست از سر ما بر می دارد؟



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ