پایین آوردن کلسترول با خوردن بادام و شکلات تلخ
 محققان به تازگی دریافته اند مصرف شکلات تلخ و بادام مزیت های زیادی برای سلامت دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم

این خوراکی ها در پایین آوردن کلسترول به شما کمک می کنند

آزمایش های اخیر نشان داده اند افرادی که اضافه وزن دارند و چاق هستند و هر روز بادام و شکلات تلخ می خورند، نسبت به دیگر افرادی که دارای شرایط مشابه هستند و این مواد خوراکی را مصرف نمی کنند، کلسترول پایین تری دارند.

بررسی های قبل از این نشان دادند مصرف جداگانه بادام و شکلات تلخ هر کدام با کاهش قند خون، فشار خون، کلسترول و میزان سطح گرسنگی در ارتباط است. همه موارد نام برده عوامل تشدید کننده بیماری قلبی هستند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص درمانی بادام(1)

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص درمانی بادام(2)

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بادام شیرین بهتر است یا بادام تلخ؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش کلسترول بد با خوردن بادام !!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بیماران قلبی بخوانند


در مورد بررسی جدید، محققان سطح کلسترول را در 31 فرد دارای اضافه وزن و چاق بررسی کردند. به مدت 4 هفته همه آنها یک رژیم غذایی معمول امریکایی را دنبال می کردند. یک دوره 4 هفته ای دیگر همه آنها مصرف هر روز تقریبا یک سوم فنجان بادام را به رژیم غذایی خود اضافه کردند. در یک دوره 4 هفته ای دیگر نیز شرکت کننده ها هر روز تقریبا یک سوم شکلات تلخ و حدود 2.5 قاشق غذاخوری پودر کاکائو مصرف کردند. به علاوه همه این افراد یک دوره 4 هفته ای هم بادام و هم شکلات تلخ به همراه پودر کاکائو را به رژیم خود افزودند.

بررسی نشان داد که اضافه کردن تنها بادام باعث کاهش میزان لیپوپروتئین با چگالی کم low-density lipoprotein یا همان  کلسترول بد LDL به اندازه 7 درصد می شود – کلسترول بد که در رگ های خونی ایجاد می شود و ممکن است منجر به لخته شدن خون و بروز حملات قلبی شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کلسترول خوب، کلسترول بد!؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کلسترول بد و کلسترول خوب یعنی چه؟


محققان در مجله انجمن قلب امریکا American Heart Association گزارش دادند که ترکیب بادام با شکلات تلخ و کاکائو نیز باعث کاهش ذرات کوچک و غلظت LDL می شود.

پایین آوردن کلسترول با خوردن بادام و شکلات تلخ

پنی کریس اترتون Penny Kris-Etherton، پژوهشگر ارشد این تحقیق و محقق تغذیه در دانشگاه ایالتی پن  Penn State می گوید: بادام به تنهایی به پایین آوردن کلسترول بد کمک کرد و شکلات تلخ و کاکائو تاثیری در کاهش LDL نداشتند، اما باعث افزایش آن هم نشدند."

به هر حال نتایج به این معنا نیست که مردم بادام و شکلات تلخ را به میزان زیاد بخورند.

کریس اترتون در ایمیل خود گفت :" ما حدود 270 کالری اختیاری داریم که می توانیم وارد رژیم غذایی خود کنیم، و من به مردم توصیه می کنم که کالری اختیاری خود را عاقلانه مصرف کنند." به این معنا که شکلات تلخ و بادام را به جای دیگر شیرینی ها و خوردنی های خوشمزه و در حد اعتدال مصرف کنید و نه اینکه علاوه بر کلوچه، آب نبات و دسرها این خوراکی ها را بخورید.

شرکت کنندگان این تحقیق در محدوده سنی 30 تا 70 سالگی بودند و همگی آنها دارای اضافه وزن و مبتلا به چاقی بودند.  در طول این تحقیق افراد تقریبا نیمی از کالری خود را از کربوهیدرات، حدود 16 درصد آن را از پروتئین و حدود 33 تا 36 درصد را از چربی دریافت می کردند.

میزان دقیق کالری در وعده های غذایی و میان وعده های این افراد طبق یک قاعده و براساس وزن فعلی هر شرکت کننده تنظیم شده بود و طوری طراحی شده بود تا در طول دوره تحقیق آن وزن را حفظ کنند.

این یک تحقیق کوچک است و نتایج آن ممکن است در گروه بزرگتری از افراد متفاوت باشد. سامانتا هلر Samantha Heller، متخصص تغذیه و نویسنده در نیویورک New York که در این تحقیق دخالت نکرد، می گوید: با این حال یافته های تحقیق به شواهد موجود در مورد مزیت های سلامت آجیل و کاکائو اضافه کردند.  این غذاها در بین دیگر خوراکی ها می توانند با التهاب مبارزه کنند و فیبر و چربی های مفید تامین کنند. اما تعادل خیلی مهم است.

به گفته هلر خوردن آجیل و شکلات تلخ به جای دیگر غذاهایی که سالم نیستند، مانند چیپس، فست فود، آب نبات یا کلوچه، با یک سبک زندگی سالم دارای مزیت های سلامتی زیادی است.


بیشتر بدانید : بدترین و بهترین شکلات تلخ های موجود در بازار

بیشتر بدانید : بادام سرد است یا گرم ؟ + طرز تهیه حلوای بادام

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 دلیل مهم برای خوردن شکلات تلخ

اگر می خواهید بیشتر بدانید : شکلات تلخ برای بیماران کبدی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : قبل خواب شکلات تلخ بخورید تا ...!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص شیرین شکلات تلخ!

 

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ