چه زمانی برای اندازه گیری وزن مناسب نیست؟
 وزنمان بعد از فعالیت های ورزشی یا مصرف مواد خوراکی خاص ممکن است روی ترازو کمتر یا بیشتر دیده شده و ما را دچار بی انگیزه ای کند بنابراین به شما توصیه میکنیم در مواقع خاص خودتان را وزن نکنید.

 چه زمانی ترازو وزنتان را بیشتر یا کمتر نشان می دهد

بعد از ورزش‌های شدید خودتان را وزن نکنید

وزن کردن بعد از انجام یک جلسه ورزش شدید همراه با تعریق، وزن ما را کمتر از حد معمول نشان می‌دهد، زیرا مایعات زیادی را از دست داده‌ایم. وزن واقعی در این هنگام نیم تا یک کیلوگرم بیشتر از وزنی است که ترازو نشان می‌دهد.


بعد از مصرف بیش از حد کربوهیدرات یا نمک خودتان را وزن نکنید

بعد از مصرف بیش از حد کربوهیدرات یا نمک خودتان را وزن نکنید

مصرف غذاهای شور، باعث احتباس آب در بدن می‌شود و وزن را به طور موقت افزایش می‌دهد. کربوهیدرات‌ها نیز همین خاصیت را دارند. مقادیر اضافی آنها به شکل گلیکوژن در کبد ذخیره می‌شود. گلیکوژن آب را جذب می‌کند. بنابراین بعد از مصرف این دو گروه غذایی، خود را وزن نکنید.


هنگام ابتلا به یبوست برای اندازه گیری وزن مناسب نیست

عدم اجابت مزاج بین دو تا سه روز، در حدود نیم تا دو کیلوگرم وزن کاذب به شما اضافه می‌کند. با اجابت مزاج وزن شما به حالت طبیعی برمی‌گردد.


روزهای خاصی از هفته برای اندازه گیری وزن مناسب نیست

در مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کورنل انجام شد، مشخص شد وزن افراد در روزهای خاصی از هفته و به خصوص در روزهای آخر هفته دچار نوسانات زیادی می‌شود و ترازوها افزایش وزن را نشان می‌دهند. به عنوان مثال وزن شرکت‌کنندگان در این مطالعه، در روز دوشنبه بسیار بیشتر از روز جمعه بوده است. محققان توصیه می‌کنند که یک روز مشخص را برای وزن کردن خود با ترازو انتخاب کنید و از وزن کردن خود در روزهای مختلف هفته بپرهیزید.


در نظر نگرفتن لباس‌ها

به گفته محققان، لباس مردان باعث می‌شود که به طور متوسط، ۱.۱ کیلوگرم به وزن واقعی آنها اضافه شود. وزن زنان نیز با محاسبه لباس ۰.۹ گرم بیشتر از میزان واقعی است.


عدم محاسبه عضلات

وزن ماهیچه‌ها از چربی‌ها بیشتر است اما چربی‌ها حجم بیشتری را نسبت به ماهیچه‌ها در بدن اشغال می‌کنند. به همین دلیل افرادی که چربی بیشتری دارند، نسبت به کسانی که دارای ماهیچه هستند، چاق‌تر نشان می‌دهند. انجام ورزش‌های استقامتی باعث عضله‌سازی می‌شود و ترازو عددی بیش از حد انتظار را به ما نشان می‌دهد. با این که این عدد بالا رفته، سایز بدن در حال کاهش است و فرد فاصله کمتری با رسیدن به تناسب اندام دارد.


بعد از نوشیدن آب زیاد برای اندازه گیری وزن مناسب نیست

نوشیدن ۴۷۵ میلی‌لیتر آب در روز، وزن را تا نیم کیلوگرم افزایش می‌دهد. بنابراین هیچگاه بعد از نوشیدن آب خود را وزن نکنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 4 دلیل اصلی ای که نمی گذارد وزن تان کم شود!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین غذا های کاهش دهنده وزن، لیست کامل

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن سریع با 10 ورزش برتر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن 30 کیلویی با 3 نکته ساده و مهم!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : محاسبه میزان کالری مصرفی روزانه برای کاهش وزن + 10 قدم برای کمک به کاهش وزن



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com