چاقی باعث بروز این سرطان ها می شود، مراقب باشید
چاقی پیامدهای زیادی در پی دارد و باعث بروز مشکلات قلبی و عروقی می شود. در این مقاله به تاثیر چاقی در بروز برخی سرطان های خطرناک اشاره می کنیم.

عوارض چاقی و بروز سرطان های مختلف

علیرضا دلاوری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عوارض چاقی گفت: زنان چاق و دارای اضافه وزن احتمال ناباروری و دیابت و مسمومیت بارداری در آنها بیشتر است.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در سال 2016 بیش از 1.9 میلیارد بزرگسالان 18 سال و بالاتر دارای اضافه وزن هستند که از این تعداد بیش از 650 میلیون نفر گرفتار چاقی هستند.

چاقی و اضافه وزن یکی از عوامل مهم و مؤثر در بروز بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با تغذیه است که باید مورد توجه همه افراد جهت پیشگیری از بیماری‌ها قرار گیرد.

ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های مغزی، بیماری‌های دیابت و سرطان به ویژه سرطان‌های کولون، رکتوم، پروستات در مردان و سینه و تخمدان در زنان از عوارض چاقی به شمار می‌رود. همچنین گرفتگی رگ‌ها،‌ درد و سفتی در مفاصل، بیماری‌های کبدی، سنگ‌های صفراوی،‌ افزایش فشار خون و تنگی نفس از دیگر عوارض چاقی است.

چاقی باعث بروز این سرطان ها می شود، مراقب باشید

نقرس، کمردرد، مشکلات باروری در زنان و سیروز کبدی را از دیگر عوارض چاقی هستند، چاقی در زنان و دوران بارداری سبب شیوع عدم تخمگذاری و سرطان‌های رحم و سینه می‌شود، همچنین دیابت بارداری مسمومیت بارداری و شیوع بیشتر عفونت‌های رحم و خونریزی‌های پس از زایمان را به همراه دارد.

 استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه‌،کاهش مصرف فست‌فودها،‌ آهسته غذا خوردن، استفاده بیشتر از شیر و لبنیات و غذاهای حاوی فیبر از جمله راه‌های کنترل وزن بوده تا بتوانیم از این موضوع و عوارض ناشی از آن جلوگیری کنیم.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خطر سرطان در کمین نوجوانان چاق

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اگر چاق هستید منتظر 11 نوع سرطان باشید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا چاقی با سرطان مرتبط است؟



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: farsnews.com