چاق شدن در فصل زمستان به چه دلیل است؟
 چاق شدن در فصل زمستان بیشتر از فصل های دیگر رخ می دهد که در این مقاله به مهم ترین علت چاق شدن در فصل زمستان می پردازیم.

چاقی در فصل زمستان چرا رخ می دهد؟

 متخصصان علوم پزشکی کانادا در یک مطالعه جدید به بررسی علت افزایش وزن در فصل زمستان پرداختند. این متخصصان بر اساس بررسی انجام گرفته دریافتند که سلول‌های چربی در زیر پوست هنگام قرار گرفتن در معرض امواج نور آبی خورشید کوچک می‌شود و به همین دلیل در فصل زمستان، فرد به سمت افزایش وزن سوق پیدا می‌کند.

متخصصان کانادایی اظهار کردند: زمانی که نور آبی خورشید به پوست نفوذ می‌کند و به سلول‌های چربی زیر آن می‌رسد، ترکیبات لیپید* lipid به لحاظ اندازه کوچک و از سلول خارج می‌شود. به بیان دیگر، سلول‌ها مقدار زیادی چربی ذخیره نمی‌کنند.

* لیپید lipid: رده‌ای از ترکیبات آلی دارای هیدروکربن هستند که از مواد بنیادین برای ساختار و کارکرد سلول های زنده به شمار می‌آیند.

چاق شدن در فصل زمستان به چه دلیل است؟

به گفته آن ها افرادی که در فصل زمستان به میزان کافی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند، بیشتر احتمال دارد دچار انباشت چربی و در نتیجه افزایش وزن شوند.

به گزارش NDTV، متخصصان همچنین اظهار کردند: این یافته‌ها تنها مشاهدات اولیه است و نمی‌توان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را شیوه‌ای ایمن برای کاهش وزن دانست. هرچند، نتایج این بررسی شرایط جدیدی را در شیوه‌های نور درمانی برای چاقی و دیگر مشکلات مرتبط با آن همچون دیابت فراهم می کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چاقی و اضافه وزن در زمستان به چه دلیل است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 9 روش چاق شدن و افزایش وزن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای درمان لاغری و افزایش وزن, این 9 کلید را داشته باشید!


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: isna.ir