عوارض دمنوش های لاغری برای سلامت
 دمنوش های لاغری و روش هایی که به عنوان روش معجزه‌ آسای لاغر شدن فوری تبلیغ می‌شود، بیشتر از اینکه به سلامت فرد کمک کند، زمینه بروز خطرناکترین نارسایی‌ها در ناحیه کبد، کلیه، دستگاه گوارش و...را فراهم کرده و آینده فرد را با مشکلات جدی و اساسی همراه می‌کند.

مضرات دمنوش های لاغری

دمنوش‌های لاغری سموم گران‌قیمتی هستند که عمل پیوند کبد یکی از عوارض مصرف آنها خواهد بود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سیامک مره صدق در واکنش به اعلام خبر ممنوعیت تبلیغات دمنوش‌های لاغری از طریق رسانه‌ها توسط سخنگوی سازمان غذا و دارو، عنوان کرد: این موضوع نه تنها در مورد دمنوش‌های لاغری بلکه برای بسیاری دیگر از مواد دارویی گیاهی یا مکمل مصداق دارد و قطعا عرضه این مواد بدون مجوز غیر قانونی است.

متاسفانه قوانینی که در رابطه با تبلیغ مواد شبه دارویی وجود دارد به درستی اجرا نمی شود، از سوی دیگر کانال‌های غیرقانونی ماهواره‌ای که در عمل بیانگر تامین منافع مالی دولت‌های ضد انقلاب اسلامی هستند با این قبیل اقدامات در جهتی حرکت می‌کنند که هم به اقتصاد ایران و هم سلامت مردم ضربه وارد سازند.

بی‌تردید دمنوش‌های لاغری و داروهای گیاهی که از طریق کانال‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند از نظر طبی مورد تایید نیست و بیشتر از اینکه سلامت‌زا باشند، بیماری‌زا هستند، کما اینکه موارد بسیاری مشاهده شده است که افراد به دلیل مصرف این مواد به نارسایی شدید کبدی دچار شده‌اند تا جایی که پزشکان ناچار شده‌اند برای آنها عمل پیوند کبد انجام دهند.

هم‌اکنون باید در سطح جامعه این فرهنگ نهادینه شود که تنها راه کاهش وزن داشتن رژیم غذایی متعادل درازمدت و افزایش فعالیت بدنی است و روش هایی که به عنوان روش معجزه‌ آسای لاغر شدن فوری تبلیغ می‌شود، بیشتر از اینکه به سلامت فرد کمک کند، زمینه بروز خطرناکترین نارسایی‌ها در ناحیه کبد، کلیه، دستگاه گوارش و ...را فراهم کرده و آینده فرد را با مشکلات جدی و اساسی همراه می‌کند.

یکی دیگر از دلایل افزایش این نوع محصولات در کشور این است که روی مرزها کنترل دقیقی صورت نمی‌گیرد و دمنوش‌ها و داروهای گیاهی لاغری به راحتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

مهم‌ترین اقدام برای کاهش مصرف دمنوش‌ها و داروهای گیاهی لاغری آگاهی دادن به مردم است تا در پی وسوسه فروشندگان برای جذب مشتری فریب نخورند، ضمن اینکه این مهم نه تنها در مورد کاهش وزن بلکه در مورد موادی همچون ترک اعتیاد، رشد مو و افزایش قد نیز مصداق دارد که مصرف سموم خطرناک و گاه کشنده‌ای برای آنها تبلیغ می‌شود.

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا روغن زیتون باعث چربی سوزی و لاغری می شود؟ 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لاغری با نوشیدن آب و لیمو ترش واقعا درست است؟ 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری چرخشی، یک رژیم موفق برای لاغر شدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای لاغری و کاهش وزن این رازهای مهم را بدانید!! 



 گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com /health
منبع: mehrnews.com