برای پاکسازی ریه در خانه تکانی چی بخوریم؟
پاکسازی ریه در زمان انجام خانه تکانی و گردگیری خانه اهمیت زیادی دارد. در این مقاله خوراکی هایی معرفی می شوند که به پاکسازی ریه کمک می کنند

پاکسازی ریه در خانه تکانی با این خوردنی ها

نیاز به گفتن نیست که ریه های ما اندام بسیار مهمی هستند. از طریق ریه ها است که می توانیم نفس بکشیم. به علاوه ریه های ما عناصر مضر را از هوای اطراف به درون خود می کشد. بنابراین مهم است که غذاهایی انتخاب کنیم که بیماری های ریه را کاهش دهیم.

مشکلات تنفسی مانند آسم، برونشیت، پنومونی و فیبروز کیستیک* تنها بعضی از بیماری هایی هستند که لازم است از آنها پیشگیری کنیم. احتمال بروز هر گونه مشکل و بیماری تنفسی در این ایام که زمان خانه تکانی است بیشتر از حد معمول است. در این روزها بسیاری از شما بیشتر از قبل در معرض مواد شوینده و گرد غبار هستید. با منظم ورزش کردن، اجتناب از آلودگی و سیگار نکشیدن می توانید تا حدی از بروز مشکلات تنفسی پیشگیری کنید. علاوه بر تمام این اقدامات انتخاب یک رژیم غذایی سالم نیز بسیار مهم است. برخی غذاها برای سلامت ریه بسیار مفید هستند.

*فیبروز کیستیک  Cystic Fibrosis : یا تارفزونی کیسه‌ای یا سفتی مخاط، نوعی بیماری سوخت‌وساز بدن است که بر اثر آن ترشحات در بخش‌هایی از بدن، از جمله ریه، لوزالمعده، کبد، روده و سیستم تناسلی سفت و چسبنده می‌شوند.

بهترین غذاها برای پاکسازی ریه 

1.  پاکسازی ریه با سیر

 برای پاکسازی ریه در خانه تکانی چی بخوریم؟

سیر دارای خواص ضد التهابی زیادی است و سطح بالایی از آلیسین* allicin دارد. آلیسین با عفونت مبارزه کرده و التهاب را کاهش می دهد. به علاوه بسیاری معتقد هستند که سیر به بهبود آسم کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد.

* آلیسین allicin : سیستم ایمنی رو تقویت کرده و به سلامت عمومی بدن، کمک می کنند. یکی از قدرتمند ترین ترکیبات موجود در سیر که بدن رو تقویت می نماید، آلیسین نام دارد.


2. پاکسازی ریه با زنجبیل

زنجبیل نیز به لطف خواص ضد التهابی خود می تواند به پاکسازی ریه کمک کند. می توانید زنجبیل را با غذاهای مختلف خود مصرف کنید. به علاوه می توانید لیمو و زنجبیل را با چای مصرف کنید. این گیاه به حذف سموم دستگاه تنفسی کمک می کند.


3.پاکسازی ریه با زردچوبه

درست مانند زنجبیل و سیر، این ادویه هم به خاطر خواص ضد التهابی که دارد، برای سلامت ریه فوق العاده است.


4. پاکسازی ریه با سیب

سیب علاوه بر ویتامین های مختلف حاوی فلاونوئید flavonoid است که به حفظ سلامت سیستم تنفسی کمک می کند. به علاوه سیب از پیشروی بیماری های مختلف ریوی نیز جلوگیری می کند.


5. پاکسازی ریه با توت های سیاه

توت ها مانند تمشک، زغال اخته و شاه توت سرشار از آنتی اکسیدان هستند. این میوه ها خطر ابتلا به سرطان ریه و همچنین دیگر بیماری ها و عفونت ها را کاهش می دهند.


6. پاکسازی ریه با گریپفروت

گریپفروت به خودی خود میوه فوق العاده ای است زیرا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی محافظ ریه است. اگر ریه شما تحت تاثیر عوامل سرطان زا قرار گرفته باشد، گریپ فروت به پاکسازی ریه کمک می کند.


7. پاکسازی ریه با انار

انار دارای خواص بسیار زیادی است. این میوه می تواند بروز مشکلات ریوی را کاهش دهد.


8. پاکسازی ریه با دانه ها، آجیل ها و لوبیا

این خوراکی ها حاوی منیزیم هستند که به شدت برای افراد مبتلا به آسم هم توصیه می شود. این خوراکی ها به افزایش ظرفیت ریه ها کمک می کنند و کارایی سیستم تنفسی را بهبود می بخشند.



9. پاکسازی ریه با پسته

پسته خام برای حفظ سلامت ریه فوق العاده است. این آجیل از بروز سرطان ریه پیشگیری کرده و همچنین به کاهش کلسترول نیز کمک می کند.


10. پاکسازی ریه فلفل قرمز

 برای پاکسازی ریه در خانه تکانی چی بخوریم؟

فلفل قرمز برای بهبود سرفه و گلو درد خیلی خوب است. فلفل قرمز معمولا برای افرادی که از مشکلات تنفسی رنج می برند، خیلی مفید است.


11. پاکسازی ریه با ادویه چیلی و ادویه کاری

این ادویه ها هر دو برای سم زدایی ریه بسیار مناسب هستند. از آنجایی که این ادویه ها تند هستند، به راحتی می توانند مخاط ریه ها، گلو و بینی را رفع کنند.


12. پاکسازی ریه با پیاز

پیاز سرشار از فولیک اسید و همچنین ویتامین b6 و ویتامین C است. به علاوه پیاز دارای مزیت های دیگری است که با پیشروی سرطان ریه مقابله می کند.


13. پاکسازی ریه با سبزیجات کریستالی Cruciferous

تمام سبزیجاتی که مربوط به خانواده کلم ها هستند، سبزیجات کریستالی نامیده می شوند، به عنوان مثال کلم بروکلی و گل کلم. تمام این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به پاکسازی بدن و از جمله ریه کمک می کند.


14. پاکسازی ریه با غذاهای حاوی کاروتنوئید* Carotenoid

کاروتنوئیدها Carotenoid به خاطر ویژگی مقابله با سرطان ریه شناخته شده هستند. کاروتنوئید نوعی آنتی اکسیدان است که در سبزیجات و میوه های زیادی یافت می شود. زمانی که این آنتی اکسیدان مصرف می شود، به ویتامین A تبدیل می شود که در مقابله با بیماری آسم بسیار موثر عمل می کند. غذاهای زیادی وجود دارند که حاوی کاروتنوئید هستند، از جمله هویج، گوجه فرنگی، کدو تنبل و زردآلو.

* کاروتنوئید Carotenoid : دسته‌ای از رنگدانه‌ها هستند که در جذب نور در گیاهان نقش بسیار مهمی دارند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جلوگیری از آسیب ریه با استفاده از آب و پارچه میکروفایبر در خانه تکانی ها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نشانه های اولیه بروز سرطان ریه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ریه هایتان را با این گیاهان تازه نگه دارید



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ