بیماری ها و خطرات موجود در آرایشگاه ها
 آرایشگاه ها دارای وسیله های مخلتفی است که با برخی از آنها تا حدی آشنا هستید. در این مطلب به چند مورد از بیماری هایی که ممکن است در آرایشگاه ها به آنها مبتلا شوید اشاره می کنیم. بهتر است آنها را جدی بگیرید.

 آرایشگاه ها چه بیماری هایی را به شما منتقل می کنند

حقیقت این است که هم در آرایشگاه های سنتی و هم در آرایشگاه های مدرن و گران قیمت، امکان انتقال بیماری هایی وجود دارد که شما حتی فکرش را هم نمی کنید. یکی از روش های صاف کردن مو دربعضی از آرایشگاه ها، استفاده از ترکیبات حاوی فرمالدئید همراه با سشوار یا اتوی داغ است. فرمالدئیدها با قرار گرفتن در معرض دمای بالا، ترکیباتی از خود متصاعد می کند که می تواند باعث بروز سردرد، حالت تهوع، سوزش چشم و گلو شود. مصرف مقادیر زیاد این ماده شیمیایی، نمایان شدن آثار سمی آن را در بدن به دنبال دارد و مقادیر اندک آن نیز باعث تحریک سوزش و خارش چشم و ریزش اشک می شود. مسمومیت خون، افزایش اسید خون و کاهش شدید حرارت بدن هم از عوارض جذب فرمالدئید از طریق دستگاه گوارش است.

بیشتر بدانید : در آرایشگاه‌ها با چه خطراتی مواجه‌اید؟


آرایش ناخن ها و عفونت

برداشتن قسمتی از ناخن ها که از آن با عنوان cuticle نام برده می شود، ممکن است ظاهر آن ها را بهتر کند، اما احتمال ورود عفونت به این بخش از بدن را افزایش می دهد. Cuticle  ها بین پوست انگشت و ورقه ناخن قرار می گیرد و یک پوشش محافظتی و ضدآب روی آن به وجود می آورد، اما در صورت آسیب دیدگی می تواند دچار عفونت شود.


لامپ های مانیکور و سرطان
آرایشگاه,سالن آرایشگاه

همه ما می دانیم که استفاده از تخت های برنزه کننده خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، اما تعداد کمی هستند که از خطر لامپ های کوچک مانیکور که با هدف سفت و سخت کردن ناخن های مصنوعی تولید شده اند، مطلع باشند. با این که نور حاصل از این لامپ ها روی ناحیه بسیار کوچکی از پوست می تابد، اما باز هم تعدادی از استفاده کنندگان را دچار سرطان پوست کرده است.


بیشتر بدانید : لاک زدن ناخن و اثر آن بر هورمون های بدن

بیشتر بدانید : اگر این نکته را بدانید هرگز لاک نمی زنید

بیشتر بدانید : خطر لوازم آرایشی در دوران بارداری


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com