درمان سردرد مزمن با ویتامین های موثر
 سردرد گاهی واقعا آزار دهنده و ناتوان کننده است که بهتر است از آن پیشگیری شود، در این مطلب ویتامین هایی برای درمان سردرد مزمن معرفی می شوند

درمان ویتامینه سردرد

با مصرف روزانه چند نوع مولتی ویتامین یا برخی غذاهای خاص حاوی این ویتامین ها می توانید از بروز سردردها پیشگیری کنید یا آن ها را کاهش دهید.


ویتامین B12

ویتامین B 12 برای تولید سلول های قرمزخون و سوخت و ساز چربی ها و کربوهیدرات ها ضروری است. کمبود این ویتامین تمام بافت ها را از اکسیژن محروم می سازد و در نتیجه به مزمن شدن سردرد منجرمی شود.

ویتامین B 12، علاوه بر ویتامین B 6 برای تاثیر در بدن نیاز به اسید فولیک دارد. کمبود اسید فولیک و ویتامین B 12 اگرچه مستقل از هم رخ می دهد اما می تواند علایم مشابه داشته باشد. گوشت گاو، مرغ و ماهی منابع خوبی از ویتامین B 12 است.

بیشتر بدانید : کمبود ویتامین B12 و 20 حقیقت که بیش از تصورتان مهم هستند!

بیشتر بدانید : بهترین منابع ویتامین B12


ویتامین A

ویتامین A محلول در چربی است و دوز روزانه آن برای مردان ۳۰۰۰ واحد و برای زنان ۲۳۰۰ واحد است.

ویتامین A برای رفع سردردهای مزمن یک راه تسکین طبیعی است. البته در مصرف دوزهای این ویتامین باید احتیاط کرد چون مصرف دوزهای بیش از شش هزار واحد در روز خطر مسمومیت، تهوع و سردرد و سرگیجه را افزایش می دهد و علت آن به هم ریختن تعادل اعصاب مرکزی یا همان مغز و نخاع است.

ویتامین A در منابع حیوانی مانند شیر، زرده تخم مرغ، اسفناج، کلم، هویج و گوجه فرنگی یافت می شود.


ویتامین C
نارنگی,ویتامین C

کمبود این ویتامین یکی از دلایل بروز سردرد است. ویتامین C برای تقویت خون در مویرگ ها و بهبود جریان خون در مغز و همچنین سنتز نوراپی نفرین و سروتونین (دو انتقال دهنده عصبی) ضروری است. سطح کافی این انتقال دهنده های عصبی می تواند به شما در پردازش استرس و کاهش سردردهای مرتبط با استرس کمک کند. مرکبات، کلم بروکلی، سبزیجات تیره رنگ و فلفل در رنگ های مختلف، منابع خوبی از ویتامین C هستند.


ویتامین B 6

مانند ویتامین C، ویتامین B 6 نیز مسئول سنتز انتقال دهنده های عصبی است. کمبود این ویتامین نیز توانایی بدن را برای ذخیره و جذب ویتامین B 12 کاهش می‌دهد. ویتامین B 12 نقش مهمی در کاهش سردرد دارد. مصرف قرص های پیشگیری از بارداری خطر ابتلا به کمبود ویتامین B 6 را افزایش می دهد. مرغ، ماهی و تخم مرغ منابع اصلی ویتامین B 6 هستند.


منیزیم
سردرد,زن مبتلا به سردرد

مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم، باعث جلوگیری از ابتلا به سردرد و درصورت درگیری با سردرد عصبی، باعث درمان آن می شود. نیاز روزانه منیزیم در زنان ۲۷۰ میلی گرم و در مردان ۳۰۰ میلی گرم است که این نیاز در زمان ابتلا به سردرد عصبی افزایش می یابد.

مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم، باعث تسریع در روند گردش خون به ویژه خون رسانی به سلول های مغز می شود. انواع غلات و حبوبات، سبزی‌های پهن برگ مانند اسفناج، خانواده کلم ها به ویژه کلم بروکلی، سیب زمینی آب پز یا به صورت پوره، سرشار از منیزیم هستند


بیشتر بدانید : علت و درمان انواع سردرد

بیشتر بدانید : بهترین مسکن ها برای سردردهای عصبی

بیشتر بدانید : درمان سردرد با این خوراکی ها


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : avayesalamati.com