عوارض استفاده طولانی مدت از هندزفری + مراقبت از گوش
 بیشتر آسیب‌هایی که به گوش وارد می‌شود قابل درمان نیست. به همین خاطر مراقبت از گوش از اهمیت بسیاری برخوردار است.  

مراقبت از گوش و عوارض استفاده طولانی مدت از هندزفری

 آمار دقیقی نیست اما بسیاری از نوجوانان در معرض افت شنوایی ناشی از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هستند.

به گفته دکتر میترا صداقتی، متخصص حلق و گوش،  بیشتر آسیب‌هایی که به گوش وارد می‌شود قابل درمان نیست. به همین خاطر مراقبت از گوش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حدود 1 میلیارد نوجوان و جوان در جهان در معرض افت شنوایی ناشی از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هستند. این مساله در ایران نیز وجود دارد. بسیاری جوانان و نوجوانان با هندزفری یا در خودرو، موسیقی را با صدای بلند گوش می‌دهند.

 استفاده طولانی مدت از هندزفری می‌تواند موجب عفونت یا بروز مشکلات قارچی در گوش بکند. به همین دلیل نباید به صورت طولانی از این وسیله استفاده شود. بهتر از روزانه بیش از 2 ساعت از هندزفری استفاده نشود.

هندزفری

 برخی بر اساس شغلی که دارند، در محیط‌های پر صدا فعالیت می‌کنند. این افراد باید از گوش‌گیرهای صنعتی و استاندار استفاده کنند.

امروزه دیگر همه می‌دانند که نباید از گوش پاک‌کن یا دیگر اشیا برای نظافت داخل گوش استفاده کنند. موم گوش، از ورود حشرات و رشد باکتری و قارچ‌ها در گوش جلوگیری می‌کند و تمیز کردن بیش از حد آن نیز برای گوش ضرر خواهد داشت.

این متخصص گوش و حلق و بینی باور دارد ورزش بر روی گوش تاثیر قابل توجهی دارد. همچنین گوش به خصوص بعد از مهمانی‌ها یا حضور در مکان‌های پر صدا به سکوت نیاز دارد تا سلامت خود را بازیابد. همچنین نباید از یاد برد که گوش نیز باید سالانه مورد معاینه قرار بگیرد.

بیشتر بدانید : چند ساعت استفاده از هندزفری به گوش شما صدمه وارد می کند؟

بیشتر بدانید : موسیقی را با هندزفری گوش نکنید,خطرناک است!!


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isna.ir