تغییر مکرر نمره چشم نشانه بیماری است؟+ علت آب مروارید
افرادی که عینک می زنند، هر از گاهی دچار تغییر نمره چشم می شوند، آیا این تغییر نمره چشم نشانه بیمار بودت فرد است؟ در ادامه به بیان علت ان می پردازیم

علت تغییر نمره چشم چیست؟

دیابت، ضربه به چشم، مصرف برخی داروها و کهولت سن از دلایل عمده تغییرنمره چشم است.این بیماری از نظر علمی ایجاد هرنوع کدورت در عدسی چشم است. به صورت طبیعی در داخل چشم انسان درپشت عنبیه عدسی شفافی قرار دارد که به متمرکز کردن شعاع‌های نورانی روی شبکیه کمک می‌کند. همچنین عدسی عنصر اصلی در تطابق برای دید نزدیک بوده و علت پیدایش کدورت در عدسی، تغییر در ساختار پروتئین‌های آن است.

آب مروارید به‌صورت مادرزادی یا در اثر ضربه مصرف بعضی از داروها و سموم، در معرض تشعشعات قرار گرفتن، ابتلا به بیماری دیابت و مهم تر از همه به‌علت تغییرات سنی رخ می‌دهد.

چشم,آناتومی چشم

ایجاد کدورت در عدسی چشم را شاید بتوان به یخ زدگی شیشه پنجره در زمستان تشبیه کرد با این تفاوت که پس از ذوب شدن یخ، شیشه دو باره شفاف می‌شود اما برای رفع کدورت از عدسی به‌ جز خارج کردن و جانشین کردن آن با یک نوع مصنوعی راه دیگری تا کنون شناخته نشده است.البته باید توجه داشت که صرف وجود کدورت در عدسی چشم حتما به معنی نیاز فوری به عمل جراحی نیست. بعضی ازانواع کدورت‌های عدسی یا خیلی خفیف هستند یا در قسمت‌هایی از عدسی واقع شده اند که مانع از رسیدن نور به داخل چشم نمی‌شوند و بنابراین نیاز به درمان نخواهند داشت.


بیشتر بدانید : علت التهاب چشم و درمان آن

بیشتر بدانید : 10 نکته ای که چشم پزشک شما می داند

بیشتر بدانید : شکل و رنگ چشم ها چه چیزی در مورد سلامت شما می گویند؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com