علائم عفونت چشم
 عفونت چشم مشکل رایجی است که با علائم خاصی همراه است و عوامل مختلفی باعث بروز آن می شوند که در ادامه به آنها اشاره می شود

 علت عفونت چشم

عوامل مختلف ویروسی و میکروبی از دلایل این بیماری به شمار می‌رود. ترشح چشم، زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شویم، نشانه بارز عفونت چشمی است که گاهی با درد، التهاب و ‌ریزش اشک چشم همراه است.

زمانی‌که رنگ سفید کره چشم، صورتی یا قرمز رنگ شود، ترشحات سبز، زرد یا سفید رنگ در گوشه چشم جمع شده و بیمار دچار اشک ریزش باشد، فرد دچار عفونت چشمی شده است.همچنین وقتی هنگام پلک زدن احساس شود که چیزی مثل سنگ ریزه یا شن و ماسه، در چشم وجود دارد یا پلک‌ها هنگام خواب خشک شوند یا یک توده دردناک و کوچک قرمز رنگ در ریشه مژه‌ها احساس شود، احتمال این که فرد مبتلا به عفونت چشمی شده باشد، زیاد است.

در بعضی موارد به ویژه در عفونت‌های ویروسی چشم، فرد ممکن است، تب، گلودرد و علایم سرماخوردگی نیز داشته باشد. در برخی افراد عفونت چشم خود به خود و طی یک تا دو هفته درمان می‌شود و در افراد دیگر تجویز قطره‌های مناسب و شست وشو با شامپوی بچه یا با محلول شوینده توصیه می‌شود و تنها در افرادی که مقاوم به درمان باشند دارو تجویز خواهد شد. دست زدن به چشم در حالی که دستان آلوده به میکروب‌های مختلف باشد شدت این بیماری را بیشترمی‌کند.

بیشتر بدانید : علت التهاب چشم و درمان آن

بیشتر بدانید : رازهایی كه چشم ‌پزشكان نمی‌گویند

بیشتر بدانید : بلفاریت یا قی کردن چشم چطور درمان می شود؟


گرد آوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com