کاهش وزن با تغییر زمان غذا خوردن
 کاهش وزن مسئله پیچیده ای است که رعایت برخی نکات به آن کمک می کند، در ادامه به یک مسئله مهم در زمینه کاهش وزن اشاره می شود

 آب کردن چربی شکم و کاهش وزن با تغییر زمان تغذیه

پس از وعده غذایی شام و هنگام تماشای تلویزیون نیز ممکن است اندکی احساس گرسنگی به سراغ شما آمده و از این رو پیش از خواب تنقلات مصرف کنید.

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که یک بازه زمانی طولانی برای غذا خوردن در روز چیزی است که شما را از کاهش وزن باز می دارد و نمی گذارد به آن سطح از سلامت که مد نظر قرار داده اید دست یابید؟

آیا کوتاه کردن این بازه زمانی می تواند عامل کلیدی در تسریع روند کاهش وزن و در نهایت کسب تناسب اندام دلخواه شما باشد؟ مشخص شده است این امکان وجود دارد.


مدرک علمی موثر بودن زمانبندی محدود تغذیه

پژوهشگران دانشگاه سوری در انگلستان طی یک مطالعه به بررسی اثر تغییر زمان های وعده های غذایی بر میزان کالری مصرفی، ترکیب بدن و نشانگرهای خطر خونی برای دیابت و بیماری قلبی پرداختند.

آنها طی این مطالعه شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند. برای 10 هفته، گروه نخست صبحانه خود را با تاخیر 90 دقیقه ای و شام را 90 دقیقه زودتر مصرف می کردند، در شرایطی که گروه دوم یا همان گروه کنترل وعده های غذایی را بر مبنای جدول زمانبدنی عادی مصرف می کردند.

این تنها تغییر صورت گرفته بود و نیازی نبود افراد حاضر در دو گروه یک رژیم غذایی سخت را دنبال کرده یا تغییری در غذاهای مصرفی عادی خود ایجاد کنند. در حقیقت، به شرکت کنندگان گفته شده بود که در مصرف غذاهای مختلف آزاد هستند و نیازی نیست هیچ رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند.

با این وجود، افرادی که زمان وعده های غذایی آنها تغییر کرده بود نسبت به آنهایی که وعده های غذایی را بر مبنای زمانبندی عادی مصرف می کردند، به طور میانگین دو برابر چربی بدن بیشتری از دست دادند.


چرا تغییر در زمان وعده های غذایی باعث کاهش چربی می شود؟
زمان غذا خوردن

به گفته پژوهشگران، اگرچه گروهی که تنها در زمان های مشخصی از روز می توانست غذا بخورد تلاش خاصی برای کاهش میزان کالری مصرفی خود نداشت، اما این اتفاق رخ داد. در حقیقت، آنها نسبت به گروه کنترل که می توانست در هر زمانی غذا بخورد، به طور کلی غذای کمتری مصرف کردند (به ویژه هنگام شب).

و این تنها مطالعه ای نیست که فواید تغذیه بر اساس یک زمانبندی محدود و خاص را در زمینه کاهش وزن نشان داده است.

پژوهشی که در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام انجام شد نیز نشان داد که یک بازه زمانی شش ساعته غذا خوردن در روز به کاهش احساس گرسنگی و افزایش چربی سوزی طی شب منتج شده است. همچنین، این شرایط توانایی بدن برای تغییر بین کربوهیدارت سوزی و چربی سوزی را بهبود بخشیده بود.

به طور خلاصه، تغذیه با یک زمانبندی محدود به چربی و کالری سوزی بیشتر کمک می کند، از این رو فرد سریع‌تر وزن از دست می دهد.


سازگاری با زمانبندی محدود تغذیه

برای این که تغذیه با زمانبندنی محدود برای شما کارایی داشته باشد و روند کاهش وزن را تسریع کند می توانید دو گزینه را مد نظر قرار دهید.

یا می توانید همانند مطالعه نخست که به آن اشاره شد، صبحانه را با 90 دقیقه تاخیر و شام را 90 دقیقه زودتر از برنامه زمانی عادی مصرف کنید و یا یک بازه زمانی خاص برای غذا خوردن در روز را تنظیم کنید.

بازه زمانی غذا خوردن عادی شما 7 صبح تا 9 شب است. این به معنای آن است که از یک بازه زمانی 14 ساعته برای تغذیه برخوردار هستید. شما می توانید در عوض بین ساعات 10 صبح تا 6 بعد از ظهر غذا بخورید تا یک بازه زمانی 8 ساعته شکل بگیرد.

انتخاب با شماست. هر تصمیمی که بگیرید، تغذیه با زمانبندی محدود روشی خوب برای کالری و چربی سوزی بیشتر، کاهش وزن بیشتر و بهبود شرایط سلامت است.

بیشتر بدانید : کاهش وزن در خواب با 19 روش شگفت انگیز!

بیشتر بدانید : کاهش وزن مجاز در ماه چند کیلو است؟

بیشتر بدانید : دلایل لاغری و کاهش وزن بی دلیل


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : asriran.com