آیا طب سوزنی باعث افزایش قد کودکان می شود؟
 طب سوزنی یک روش بسیار قدیمی است که معمولا برای درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته اما دانشمندان به تازگی دریافته اند این روش به افزایش قد نیز کمک می کند

 افزایش قد و طب سوزنی 

عوامل محیطی مانند تغذیه، آب و هوا، اقلیم، بیماری‌ها و ورزش در افزایش قد تاثیرگذار است اما مهم‌ترین عامل افزایش قد در انسان، ترشح هورمون رشد است . براساس تحقیقات جدیدی که توسط دانشمندان انجام شده ، طب سوزنی علاوه برافزایش هورمون رشد باعث تنظیم تمام هورمون‌های بدن نیز می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد طب سوزنی با افزایش انرژی و قوای حیاتی بدن، باعث افزایش هورمون رشد می‌شود و بدین طریق رشد قد را تسریع می‌کند. نقش طب سوزنی در رشد قد قبل از دوران بلوغ بسیار بارزتراست از این رو کسانی که می‌خواهند ازاین روش استفاده کنند بهتر است قبل از سن بلوغ یا در آغاز دوره بلوغ، درمان را توسط متخصصان آن شروع کنند.

میزان افزایش قد با طب سوزنی، به سن زمان شروع درمان و عوامل دیگری همچون ژنتیک، مزاج و طبع افراد تحت درمان بستگی دارد. باز بودن صفحات رشد استخوانی که با رادیولوژی از استخوان مچ دست بررسی می‌شود، لازمه تاثیر طب سوزنی بر افزایش قد است.

طب سوزنی

با استفاده از طب سوزنی قد افراد زیر سن بلوغ حدود ۱۰ سانتی‌متر و در اوایل سن بلوغ حدود 5 سانتی‌متر و در اواخر سن بلوغ حدود 3 سانتی‌متر افزایش می‌یابد. در مزاج‌های گرم و خشک (صفراوی) ومزاج‌های گرم وتر (دموی)، افزایش قد بیشتر ازمزاج‌های سوداوی (سردوخشک) و بلغمی (سردوتر) است.

برای تحریک کافی و موثر ایجاد رشد، حداقل ۳۰ جلسه طب سوزنی به صورت هر روز یا یک روز درمیان یا هفته‌ای دو بار نیاز است . طب سوزنی اگر توسط کارشناس آن انجام شود نه تنها هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت بلکه باعث تعادل وتنظیم تمام سیستم‌های بدن می شود و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند. 


بیشتر بدانید : راهکارهای افزایش قد بعد از 18 سالگی

بیشتر بدانید : افزایش قد با چند توصیه متخصصین غدد

بیشتر بدانید : سوماتروپین یا هورمون رشد ! سوماتروپین چه عوارضی دارد؟

بیشتر بدانید : طب سوزنی چیست و چگونه بیماری ها را درمان می کند


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com