روش های درمان سریع  تاول کفش در خانه
ترکاندن تاول می تواند منجر به عفونت شود. زمانی که کفش خود را درآوردید شاهد تاول روی پایتان بودید برای درمان سریع تاول  این مراحل را دنبال کنید

درمان سریع تاول پشت پاشنه پا با داروهای خانگی

تاول هایی که پشت پاشنه پا ایجاد می شوند نباید بترکند چون ممکن است دچار عفونت شوند. در صورت لزوم بعد از تمیز کردن پا می توانید مایع داخلشان را خالی کنید.

حتما برایتان پیش آمده که پوشیدن کفش جدید باعث ایجاد تاول روی پایتان شده باشد. این تاول ها معمولا پشت پاشته پا و روی انگشتان ایجاد می شود.

آیا می دانید برای درمان سریع تاول پشت پاشنه پا یا تاول انگشت پا چه باید کرد؟ در ای مقاله روش هایی ساده و کمک کننده برای درمان تاول پا به شما معرفی می کنیم.

کفش های تنگ و باریک تقریبا همیشه مشکل ساز هستند به خصوص اگر برای اولین بار به پا کرده باشید و مدت زمان طولانی در پایتان مانده باشد. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد انجام می دهند ترکاندن تاول به محض بیرون آوردن پا از کفش است.

بیشتر بدانید : راهنمای کامل برای خرید کفش پیاده روی + اشتباهات رایج در خرید کفش

بیشتر بدانید : 5 کاربرد فوق العاده چای کیسه ای که تاکنون نمی دانستید


چرا ترکاندن تاول اشتباه است؟

ترکاندن تاول می تواند منجر به عفونت شود. زمانی که کفش خود را درآوردید شاهد تاول روی پایتان بودید این مراحل را دنبال کنید.


قرار دادن پا در آب نمک

5 قاشق غذاخوری نمک را با 5 لیتر آب گرم مخلوط کرده و پاهای خود را درون آن قرار دهید. شاید در ابتدا احساس سوزش داشته باشید ولی بعد از چند دقیقه این سوزش از بین خواهد رفت. بعد از 20 دقیقه پاهایتان را از آب بیرون آورده و خشک کنید.

تاول ها را بررسی کنید. اگر بزرگ هستند و پوشیدن کفش با آن ها دشوار است حالا که پایتان تمیز و ضد عفونی شده مایع را تخلیه کنید. یک سوزن را با الکل استریل کرده و تاول را با سوزن باز کنید .

البته اگر می خواهید تاول پایتان سریعتر خوب شود بهتر است بگذارید سر جایش بماند و از ایجاد هر گونه عفونت احتمالی پیشگیری کنید.


درمان سریع  تاول کفش با آلوئه ورا

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک درمان عالی برای تمام مشکلات است. با استفاده از ژل آلوئه ورا می توانید درد و سوزش تاول را از بین برده و زخم را بهبود دهید. استفاده از آلوئه ورا روی تاول باعث می شود که سریعتر خشک شود و روز بعد کمتر آزار دهنده باشد. 20 گرم ژل آلوئه ورا را روی تاول قرار داده و رویش را با بانداژ بپوشانید و بگذارید یک شب بماند.


درمان سریع  تاول کفش با جوش شیرین

جوش شیرین

جوش شیرین تاول را به سرعت درمان می کند. پاهایتان را به آرامی با آب گرم بشویید سپس در یک تشت آب گرم یک شاخه رزماری تازه بیندازید. رزماری یک ضد التهاب طبیعی فوق العاده است که به از بین بردن هر گونه باکتری و ناخالصی کمک می کند.  200 میلی لیتر از این آب را با 20 گرم جوش شیرین و 40 میلی لیتر پراکسید هیدروژن مخلوط کنید. با پنبه این محلول را روی تاول بکشید. یک بار دیگر هم این کار را تکرار کنید. تاول روز بعد به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.


درمان سریع  تاول کفش با سیر

سیر

برای این درمان تنها چیزی که نیاز دارید 3 حبه سیر و 100 گرم آویشن است. 5 لیتر آب را گرم کرده 100 گرم آویش را به آن اضافه کنید. این داروی گیاهی برای از بین بردن التهاب عالی است. و هر گونه عفونت را از تاول جدا یکند. پاهایان را در آب گرم به مدت 20 دقیقه قرار دهید. سپس خشک کنید. سیر ها را پوره کرده و بانداژ را در سیر ها خیسانده روی تاول یا ساییدگی قرار دهید . سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است که می تواند هر نوع تاول و ساییدگی را درمان کند.


بیشتر بدانید : این کفش ها سبب ایجاد تومور در پا می شوند

بیشتر بدانید : نکاتی مهم برای نگه داری و تمیزی پاها



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ