سرماخوردگی تابستان چه تفاوتی با سرماخوردگی زمستان دارد؟
 سرماخوردگی یک بیماری زمستانی محسوب می شود، اما ابتلای آن در تابستان هم با مشکلاتی همراه است که در این مطلب به بررسی سرماخوردگی تابستانی می پردازیم

سرماخوردگی در تابستان در مقابل سرماخوردگی زمستان

بی تردید، زمان خوب برای بیمار شدن وجود ندارد، اما ابتلا به سرماخوردگی در تابستان احتمالا شرایط بدتری نسبت به سرماخوردگی های زمستانی رقم می زند. تعطیلات شما ناگهان می تواند با تب، آبریزش بینی و سرفه همراه شده و مجبور شوید بیشتر وقت خود را در خانه سپری کنید.

 سرماخوردگی های تابستانی متفاوت از سرماخوردگی های زمستانی هستند و به طور معمول با مجموعه ای منحصر به فرد از علائم همراه هستند. هر دو نوع به روش های خاص خود شرایطی ناخوشایند را برای انسان رقم می زنند.

بیشتر بدانید : چگونه سرماخوردگی را از آنفلوانزا تشخیص دهیم

بیشتر بدانید : 7 نشانه که می گوید سرماخوردگی شما جدی تر از آن است که فکر می کنید

چه چیزی موجب سرماخوردگی تابستانی می شود؟

در زمستان، بیشتر موارد سرماخوردگی به واسطه راینوویروس شکل می گیرند که گروهی از میکروب ها هستند که در محیط سرد تکثیر می شوند. اما در تابستان، زمانی که هوا گرم‌تر است، سرماخوردگی ها معمولا با نوع متفاوتی از میکروب به نام عفونت انتروویروس غیر فلج اطفال در ارتباط هستند.

برخی انتروویروس ها مسئول فلج اطفال هستند، اما این مساله برای افرادی که واکسینه شده اند جای نگرانی ندارد. در ماه های گرم سال، سرماخوردگی شما می تواند به واسطه انتروویروس شکل بگیرد.


علائم سرماخوردگی تابستانی 

در بزرگسالان، انتروویروس غیر فلج اطفال معمولا همانند یک سرماخوردگی خفیف ظاهر می شود. شما ممکن است با آبریزش بینی، عطسه، سرفه و همچنین تب و بدن درد مواجه شوید. برخی افراد ممکن است یک راش پوستی یا تاول های دهانی را تجربه کنند. همچنین، بروز علائم گوارشی مانند حالت تهوع یا استفراغ به واسطه فعالیت انتروویروس چندان عجیب نیست.

به طور کلی، سرماخوردگی تابستانی در کودکان و نوزادان از شدت بیشتری نسبت به بزرگسالان برخوردار است زیرا سیستم ایمنی بدن آنها به طور کامل توسعه نیافته است.


تفاوت سرماخوردگی تابستانی و آلرژی های فصلی

سرماخوردگی های تابستانی و آلرژی های فصلی می توانند در زمانی مشابه رخ دهند، از این رو، تمایز بین علائم آنها دشوار می شود. اگرچه هر دو می توانند موجب آبریزش و گرفتگی بینی، و احساس خارش و درد در گلو شوند، اما آلرژی ها معمولا با آبریزش چشم ها نیز همراه هستند. از سوی دیگر، تب معمولا نشانه ای است که با سرماخوردگی و نه آلرژی ها همراه است. به طور کلی، علائم آلرژی معمولا بیشتر از یک سرماخوردگی دوام می آورند.

بیشتر بدانید : حساسیت فصلی باعث درد مفاصل و کمر درد می شود؟


آیا سرماخوردگی تابستانی بدتر از سرماخوردگی زمستانی است؟
سرماخوردگی

اظهارنظر دقیق در این زمینه دشوار است. کارشناسان بر این باورند که ترکیب علائم سرماخوردگی و آلرژی ها فصلی ممکن است سرماخوردگی تابستانی را به شرایطی وخیم‌تر نسبت به سرماخوردگی در زمستان تبدیل کند. همچنین، یک عامل روانی نیز وجود دارد: سرماخوردگی در تابستان یعنی زمانی که قصد دارید خوش بگذرانید، ناعدلانه‌تر از تجربه بیماری در زمستان است.


یک سرماخوردگی تابستانی چقدر طول می کشد؟

اگر تنها با یک سرماخوردگی مواجه هستید، بیماری طی چند روز یا یک هفته بهبود می یابد. اما اگر با تب بالا، درد، یا به طور کلی احساس خستگی شدید مواجه هستید، این می تواند نشانه ای از آنفلوآنزا باشد. در این صورت، مراجعه به پزشک برای تجویز یک داروی ضد ویروس برای درمان ویروس آنفلوآنزا بهترین گزینه است.


چگونه به سرماخوردگی تابستانی رسیدگی کنیم؟

درمانی برای سرماخوردگی چه در زمستان یا تابستان وجود ندارد. بهترین گزینه مقابله با علائم بیماری است. داروهای ضد احتقان بینی بدون نسخه در دسترس هستند که می توانند به بهبود گرفتگی بینی کمک کنند و برخی درمانی ها خانگی ممکن است گلودرد را تسکین دهند.

تامین آب مورد نیاز بدن عاملی کلیدی هنگام ابتلا به بیماری در تابستان است زیرا ممکن است به واسطه دماهای گرم‌تر آب بدن خود را راحت‌تر از دست بدهید.


بیشتر بدانید : باورهای غلط راجع به سرماخوردگی:لیمو شیرین،شلغم،سوپ بخورید و ..

بیشتر بدانید : 8 غذایی که در زمان سرماخوردگی حتما باید بخورید


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: seemorgh.com/health