افرادی که به 100 سالگی رسیده اند چه عاداتی داشته اند؟
 عادت هایی وجود دارد که با رعایت آنها می توان طول عمر را افزایش داد

 برای رسیدن به تولد 100 سالگی این عادت ها را رعایت کنید

یک محقق آمریکایی به مدت ۱۵ سال، سبک زندگی افراد با عمر طولانی را از سراسر جهان مورد مطالعه قرار داد و لیستی از عادات و اصول اساسی که این افراد را به جشن صدمین سال تولدشان می رساند، تهیه کرد.

به گفته محقق آمریکایی، دن بوتنر، عادات افراد با عمر طولانی تقریبا در همه جای جهان مشابه است. این تحقیق با مشاهده افرادی از جزایر اوکیناوا (ژاپن)، ساردینیا (ایتالیا)، ایکاریا (یونان)، شبه جزیره نیکویا در کاستاریکا و شهر لوما لیندا در کالیفرنیا انجام شده است. لازم به ذکر است که در همه این مکان ها تعداد غیرمعمول زیادی از افراد بالای صد سال، زندگی می کنند.

بر اساس مشاهدات انجام شده، تقریباً همه آنها حداقل هشت ساعت در روز می خوابند، تحرک زیادی دارند (لزوماً ورزش مد نظر نیست) ، خود را به مقدار متوسطی از الکل مجاز می کنند و غذاهای با کالری متوسط می خورند. بسیاری از آنها به "نیمه گیاهخواری" پایبند هستند، هنگامی که اساس رژیم غذایی غذاهای گیاهی است.

علاوه بر این، صد ساله ها، به طور معمول زندگی اجتماعی فعالی را پشت سر می گذارند، قادر به رفع استرس به موقع هستند، در زندگی هدف دارند، پیوندهای خانوادگی را حفظ می کنند و خود را به یک دین یا یک عمل روحانی مقید می کنند.


بیشتر بدانید : راه های جلوگیری از کاهش قد مرتبط با افزایش سن

بیشتر بدانید : چند سال عمر می کنید؟

بیشتر بدانید : به تعویق انداختن پیری با 5 راه موثر


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:ilna.ir