پاسخ به سوالات شما در مورد مشکلات گوارشی
 مشکلات گوارشی از رایج ترین مشکلات سلامتی در بین مردم است که در این مطلب به چند سوال مهم در این باره پاسخ داده می شود

مهم ترین مشکلات گوارشی

بیشتر وقت ها نفخ دارم . علت آن را نمی دانم و بابت نفخ همیشگی  ناراحتم. لطفا من را راهنمایی کنید.

نفخ روده به صورت اتساع سراسر شکم و افزایش گاز در روده‌ها خود را نشان می‌دهد. در مرحله ابتدایی درمان از اصلاح شیوه زندگی برای این افراد استفاده می‌شود.

باید آزمایش تشخیصی و درمانی تجویز و برای  دو هفته لبنیات از رژیم غذایی حذف شود .پس ازاین مدت دوباره شروع به مصرف لبنیات کنید، اگر علایم ادامه داشت برای تنظیم رژیم غذایی با متخصص تغذیه مشورت کنید. همچنین حجم غذایتان راکم کنید و به آرامی غذا بخورید. از خوردن غذای چرب، مانده ،گرم شده و پرخوری اجتناب کنید.


بعد از خوردن غذا دچار درد معده می‌شوم . حجم غذایم معمولی است، علت چیست؟

درد قبل و بعد از خوردن غذا در معده ،‌احساس سنگینی  و پری ،‌ ناتوانی در خوردن یک وعده کامل غذا، نشانه‌ای از سو‌ءهاضمه است.


ورم معده چیست؟

بیشتر  افراد بزرگ سال ایرانی ورم معده دارند. وجود میکروب معده چه در آزمایش چه در نمونه برداری و حتی درآزمون‌های غیر مستقیم مانند تنفس ،‌ به معنی بیماری نیست و اگر بیمار شرایط درمان را ندارد لازم نیست تحت درمان آنتی بیوتیک قرار گیرد.

برخی برای درمان یک بیماری مانند زخم معده یا اثنی عشر فعال که در آندوسکوپی یا عکس اثبات شده است و برخی برای پیشگیری تحت درمان قرارمی‌گیرند مانند افراد با سابقه ژنتیکی سرطان معده که مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک برای میکروب معده توصیه نمی‌شود. توجه کنید که آزمایش خون سطح واکنش بدن به میکروب را نشان می‌دهد. همچنین بالا یا پایین رفتن مقدار آن ارزش زیادی ندارد.


بیشتر بدانید : 6 مشکل دستگاه گوارش که باید بسیار جدی گرفت

بیشتر بدانید : دستگاه گوارش و باورهای غلط، از تاثیر استرس برآن تا یبوست در سن بالا

بیشتر بدانید : پیشگیری از 4 مشکل گوارشی که اکثرا در سفر پیش می آیند

بیشتر بدانید : درست کار نکردن روده و نشانه های آن


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com