افزایش طول عمر زنان با ورزش شدید
 ورزش کردن همیشه به همهه افراد توصیه می شود، اما دانشمندان به تازگی دریافته اند که ورزش تحت شرایط خاص باعث افزایش طول عمر بانوان می شود که در ادامه به این شرایط اشاره می شود

ورزش باعث افزایش طول عمر زنان می شود

مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که به شدت ورزش می کنند با کاهش قابل توجه ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی، سرطان و سایر علل مواجه هستند.

در این مطالعه، توانایی ورزش و عملکرد قلب در طول ورزش در زنان و ارتباط آن با نرخ زنده ماندن بررسی شد.

این مطالعه شامل بیش از ۴۰۰۰ زن بزرگسال بود که به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به بیماری عروق کرونر، برای اکوکاردیوگرافی ورزش تردمیل مراجعه کرده بودند.

جسوس پتیرو، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کورونا اسپانیا، در این باره می گوید: "تا می توانید ورزش کنید. تناسب اندام و قلب از شما در مقابل مرگ به هر دلیلی محافظت می کند."

در این مطالعه، شرکت کنندگان بر روی تردمیل راه رفته یا می دویدند، به تدریج سرعت شان را افزایش می دادند و آنقدر ادامه می دادند تا خسته شوند. تصاویری از قلب آنها در طول تست ایجاد شد.

تناسب اندام در قالب حداکثر حجم کاری از ۱۰ شاخص متابولیک (MET) تعریف شده است، که برابر با پیاده روی سریع پله های چهار طبقه یا پیاده روی بسیار سریع پله های سه طبقه، بدون توقف است.

زنانی که امتیازشان ۱۰ MET یا بیشتر بود (توانایی خوب در ورزش کردن) با زنانی که توانایی کمتر از ۱۰ MET (توانایی ضعیف در ورزش کردن) را دریافت کرده بودند، مقایسه شدند. در طول میانگین ۴.۶ سال پیگیری وضعیت این افراد، ۳۴۵ مورد مرگ قلبی عروقی، ۱۶۴ مورد مرگ ناشی از سرطان، و ۲۰۳ مرگ ناشی از علل دیگر اتفاق افتاد.

محققان دریافتند METرابطه چشمگیری با کاهش ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی، سرطان و سایر علل دارد. یافته ها نشان داد نرخ سالانه مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی در زنان دارای توانایی ضعیف ورزشی، تقریبا ۴ برابر بیشتر بود. نرخ سالانه مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان دارای توانایی ضعیف ورزشی دو برابر بیشتر بود.

همچنین نرخ مرگ و میر سالانه ناشی از علل دیگر در زنان دارای توانایی ضعیف ورزشی، بیش از ۴ برابر بود.


بیشتر بدانید : 13راه آسان،برای افزایش طول عمر

بیشتر بدانید : افزایش طول عمر با 14 توصیه از زبان پزشک 104 ساله ژاپنی

بیشتر بدانید : بر اساس فرم بدن خود ورزش کنید

بیشتر بدانید : تاثیرات ورزش منظم بر بدن


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: mehrnews.com