فواید ورزش کردن برای درمان سرماخوردگی
اغلب گفته می شود که در زمان سرماخوردگی استراحت کنید، اما گاهی در زمان سرماخوردگی ورزش می تواند به تسریع درمان کند که در ادامه به آنها اشاره می شود

سرماخوردگی را با ورزش درمان کنید

سرماخوردگی التهاب راه های تنفسی است که در اثر سرایت ویروس ها به وجود می آید. سرماخوردگی معمولاً با خستگی، احساس سرما، عطسه و سردرد آغاز می‌شود و با علائمی چون سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و تب ادامه می‌یابد و معمولاً هفت تا ده روز بعد برطرف می‌شود.

سرماخوردگی شایع ترین بیماری است که در سراسر جهان انسان ها را گرفتار می کند. لازم است بدانید که عامل سرما خوردگی باکتری نیست!سرماخوردگی توسط ویروس ها ایجاد می شود، به همین دلیل استفاده از آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی کاری بیهوده است.

اما دراین میان سوالی که مطرح می شود این است که آیا ورزش کردن در هنگام سرماخوردگی برای سلامتی ضرر دارد یا خیر؟ دکتر «هیلاری گیت» در پاسخ به سوالی درباره رفتن به باشگاه ورزشی در هنگام سرماخوردگی می گوید: یک قانون خوب در این مواقع این است که «آزمایش بالای گردن» را انجام دهید.

بر اساس این قانون اگر علایم سرماخوردگی تنها در محیط سر شما است مانند آبریزش بینی، عطسه یا گلو درد بهتر است ورزش را به میزان سبک تا متوسط انجام دهید.

سال گذشته دانشمندان علوم بهداشت در دانشگاه بث (Bath) مقاله ای را منتشر کردند که در آن با ذکر شواهدی استدلال کردند حتی در این شرایط، ورزش شدید می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.

با این حال به آهستگی ورزش کنید و در صورتی که احساس ضعف یا بیقراری کردید مدت زمان جلسه ورزش خود را کوتاه کنید.

اگر علایم مربوط به منطقه زیر گلو مانند گرفتگی سینه یا تب بالا دارید، بهتر است کاملا استراحت کنید زیرا ورزش دمای بدن شما را بالاتر می برد و احساس کوفتگی در بدن شما به وجود می آورد.


بیشتر بدانید : چگونه سرماخوردگی را از آنفلوانزا تشخیص دهیم

بیشتر بدانید : سبزیجات ضد سرماخوردگی را بشناسید

بیشتر بدانید : شیوه های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بیشتر بدانید : درمان سریع تر سرماخوردگی های ویروسی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: sinapress.ir